FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarfullt ansvar för landet      
 
Många har förundrats över att jag ljuger så oförhindrat under förhören i KU, och en del
har till och men antytt att jag borde skämmas.
 
Det där med att skämmas är lätt att förklara, här gäller det att skämmas mycket eller
att skämmas lite.
 
Skulle jag välja att inte ljuga i KU, skulle ju så mycket bli känt, att jag verkligen skulle
få skämmas
 
När det i övrigt gäller mitt ljugande i KU, blir det för var dag alltmer bekräftat hur men-
talt handikappade de flesta svenskar är.
 
Det är ju vi ansvarsfulla politiker, som format KU och skrivit de regler, som gäller för
deras förhör.
 
Vi skulle ju aldrig komma på iden att föra in regler, som medför att vi måste tala san-
ning. Vi har därför utformat reglerna, så att vi har rätt att ljuga så mycket som möjligt
och den rätten utnyttjar vi, gärna och mycket.
 
Alla statsråd känner sig inte lika bekväma med att ljuga så mycket som jag ljuger och
vi har därför utformat reglerna, så att man inte behöver infinna sig i KU, om man tyc-
ker det är obekvämt att ljuga.
 
Jag har aldrig haft anledning utnyttja möjligheten att inte infinna mig till förhör, för att
jag tycker det är obekvämt att ljuga i KU, ibland tänker jag inte ens på att jag ljuger,
av ren vana går det av bara farten.
 
Däremot är de statsråd, som fortfarande talar sanning ibland, instruerade av mig att
inte infinna sig, om de känner sig obekväma med att ljuga, så att inga sanningar ska
spridas.
 
På tal om lögner har tyvärr Anders Borgs lögner om tillväxten nu avslöjats, han tog
tydligen i lite för mycket, när han bredde på.
 
Vi måste nu erkänna att den genomsnittliga tillväxten under de senaste fem åren var
0,1 %, och att den under det senaste året var negativ, minus 0,2 %.
 
Vi drar nu lärdom av detta, och Anders Borg har instruerats om att han ska förvissa sig
mer om att hans lögner håller, i vart faller över valet.
 
Våra ansvarsfulla lögner tycks smitta av sig runt om i samhället. Nu senast visar Han-
delshögskolans rektor bevis på ett mod, som imponerar stort. Trots att alla uppgifter
bekräftar att han ljuger om allt rörande tillsättningen av Jenks, fortsätter han att ljuga,
djupt imponerande.
 
Vi för nu inom den ansvarsfulla Alliansregeringen diskussioner om att dra nytta av detta.
Jan Björklund visar ibland tecken på att slira på lögnerna, och utgör därför en säkerhets-
risk inom regeringen.
 
Vi är därför inte främmande för att utse rektor Rolf Wolff till ny utbildningsminister, med
honom vid rodret behöver vi inte räkna med några besvärande sanningar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
 
 
Det är mycket jag inte minns, det blir lätt så när man ljuger
mycket.
AE
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0