FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flest av Er
välkomna till den ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
 
Gårddagens stora händelse var ju partiledardebatten i TV och många bedömningar har
gjorts vem som lyckades bäst och vem som lyckade sämst.
 
Själv tycker jag att jag lyckades bäst, i början lyckades jag tvåla till den där Stefan Löfven
genom att vara riktigt arrogant, det är då jag är mest till min fördel.
 
Jag blev också imponerad av mig själv, då jag lyckades trycka in ordet ansvar flera gånger,
visserligen utan samband med det övriga jag sa, men ändå, ordet kom med.
 
Jag har också förstått att många tittare blev förvånad över att jag tog Jimmie Åkesson i
hand. Jag kan trösta alla tittare med att jag i handen hade min tång, så jag behövde aldrig
vidröra honom, är man ansvarfull måste man ju leva upp till det.
 
Jan Björklund däremot har jag inte mycket till övers för, flera gånger öppnade han upp för
att vi i Alliansen kanske inte gjort rätt i alla frågor. Jag kommer att ta upp detta med honom,
i Alliansen gör vi aldrig fel.
 
Många tycker att Göran gjorde ett slätstruket intryck, och jag ömmar för honom. Har man
vare sig väljare eller politik kan det inte vara lätt att göra ett gott intryck.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen fortsätter nu att utveckla välfärden oh har därför star-
tat försökverksamhet i Stockholms kranskommuner. Hitintills har alltför många med funk-
tionshinder beretts möjlighet att åka på sommarläger och när vi avslagit ansökningar har
Förvaltningsrätten ofta gått emot vår ansvarsfulla politik.
 
Försöksverksamheten ska därför inriktas på att fördröja alla ansökningar, så att ett avslag
inte hinner överklagas till Förvaltningsrätten. I Ekerö Kommun har försöksverksamheten
redan lett till mycket stora besparingar, som nu kan användas för att kunna sälja ut våra
gemensamma tillgångar ännu billigare.
 
Försöksverksamheten är också kopplad till min personliga syn på bidragstagare, dessa
ska under inga omständigheter kunna leva över svältgränsen, läs gärna om detta i mitt
fina manifest "Det Sovande Folket". Dessa med funktionsnedsättning, som omfattas av
LSS lagen är ju inget annat än rena bidragstagare, och att åka på sommarläger ligger
definitivt över svältgränsen.
 
Schweitz chockar oss nu djupt, där ska man inom kort folkomrösta om att kraftigt begrän-
sa invandringen, och detta tycks komma att gå igenom. Även politikerna tycks stå bakom
detta och man undrar vad de håller på med.
 
Vår syn är ju att varje analfabet, som kommer till landet, utgör ett nettoöverskott och ska
gå till jobbet varje dag och den vägen säkra våra pensioner. Och så finns det länder som
menar att det finns kostnader kopplade till invandringen, man undrar hur de nått sin star-
ka ekonomi.
 
Men det värsta av allt är motiven bakom denna politik, man vill arbeta för att upprätthålla
lag och ordning, och menar , helt öppet och helt fräckt och självfallet helt fel, att många
illegala i landet initierar stor brottslighet.
 
Man får hålla sig för pannan när man hör den typen argument, alla är ju tillsagda i Sverige
att tycka att utrikesfödda inte begår brott överhuvudtaget.
 
Vi ställer oss nu frågan om vi ska exportera JAS Gripen till Schweitz överhuvudtaget, ett
land som försöker upprätthålla lag och ordning inom landet ska inte ges möjlighet att kun-
na försvara sig.
 
Själva vare sig vill eller kan vi ju nu längre upprätthålla lag och ordning, så vi kan behöva
de plan som är avsedda för Schweitz.
 
Vår ansvarsfulla ekonomiska politik leder nu till att företagskonkurserna ökar kraftigt, just
nu ökar de med 16 %. Vi hade aldrig kunnat upprätthålla starka offentliga finanser, om vi
inte beskattat företag och enskilda som vi gör, så man måste se på detta med större per-
spektiv.
 
Desto fler konkurser, för att vi tar ifrån företagarna deras vinster, desto bättre är det, då
ökar våra redan starka offentliga finanser.
 
Vi fick igår andra uppgifter som visar hur framgångsrik vår ansvarsfulla politik är. Bygg-
kostnaderna i Sverige ligger 72 % över genomsnittet i EU och inget land, inte ens Tysk-
land kommer i närheten av att ligga över 40 % över snittet.
 
Bättre bekräftelse på vår ansvarsfulla tillväxtpolitik, som bygger på byggmarknaden är
utsatt för en stark och sund konkurrens, kan vi inte få.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
   
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0