FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet   
 
Så här långt har helgen varit lugn, själv ägnade jag gårdagen år att öva på att säga an-
svarsfull, så att det låter ännu mer ansvarsfullt. Av det skälet har jag också skaffat mig
en större spegel.
 
Jag har fått många förfrågningar, varför jag beskriver mig som mentalt handikappad,
och det är en fråga jag har lite svårt att förstå, den också. Sådant brukar ja tala för sig
självt.
 
Beskyller man som statsminister huvuddelen av medborgarna för att vara mentalt
handikappade, måste man ju vara handikappad själv, det trodde jag alla förstod.
 
Vår ansvarsfulla minister Gunilla Carlsson, mest känd för att inte kunna sköta sin in-
komstdeklaration på egen hand, fick ju nyligen mycket kritik för att inget på biståndsen-
heten fungerade.
 
Nu lovar hon att bli bättre, och vi sätter stor tilltro till detta, sämre kan hon ju inte bli en-
ligt den konsultutredning som gjordes.
 
Efter den utredning som utfördes om biståndsenheten har många frågat sig hur det kan
komma sig, att vi har så många moderata ministrar, som är så inkompetenta som Gunilla
Carlsson ger bevis på.
 
Det är lätt att lämna svar på detta, då valet av ministrar i Alliansregeringen speglar valre-
sultatet. Moderaterna vann stort i valet och med detta följer ett stort antal moderata mi-
nistrar, och dessa kan vi ju bara rekrytera bland moderata politiker.
 
En av våra mest ödmjuka ministrar, Birgitta Olofsson, har nu blivit upprörd över att riks-
dagsledamöter ofta utsätts för hot.
 
Jag blir också upprörd över detta, och vi kommer nu att vidta åtgärder, så att medbor-
garna inte längre kan hota oss politiker. Självklart gäller inte detta hot mot sverigede-
mokraternas ledamöter, det vore ansvarslöst.
 
Dessa måste ju ha chansen till förvarning genom hot, innan vi tänder eld på deras bo-
städer och knivskär dem svårt.
 
Inte heller ser vi ledamöternas hot mot medborgarna som ett problem, då det fortfar-
ande tycks finnas medborgare, som inte skrämts till tystnad, och vågar driva frågor som
avviker från vad jag tycker.
 
Vi får nu rapporter, som visar att ungefär hälften av alla ettåringar går på förskola /
dagis. Då miljön på förskolorna ofta är väldigt bullrig och stökig, med den följden att
små barn ofta blir oroliga och utåtagerande, ser vi det som en positiv utveckling.
 
Samtidigt visar det hur framgångsrika vi varit i vår familjepolitik, där vi länge kämpat
för att föräldrarnas kontakt med barnen ska vara så liten som möjligt.
 
SvD fortsätter att skriva om hyresmarknaden och har nu upptäckt att inga olagliga för-
säljningar av hyreskontrakt lett till åtal, trots att bevisningen varit stark.
 
Jag kommer att föra samtal med SvD angående detta, det är inte meningen att SvD
som tack för presstödet ska driva, vad som kan kallas drev, mot våra moderata sym
patisörer.
 
SvD skriver idag också om försvaret idag, man tycks aldrig ge sig här. Nu hävdar man
att det måste finnas balans mellan uppdrag och resurser och att vi därför måste tillföra
mer resurser.
 
Jag har uttryckt mig i den riktningen också, så här slår SvD in öppna dörrar. Självklart
måste ett särintresse som försvaret ha balans mellan uppdrag och resurser, men det
kan ju nås på annat sätt.
 
Jag tyckte vi nådde ganska långt när vi reducerade uppdraget till att omfatta försvar
under en vecka på ett lokalt begränsat område.
 
Men skulle inte detta räcka för att uppnå balans är vi inte främmande för att se över
resursfrågan, men lägre än till en dags försvar på en begränsad yta är vi inte beredda'
att sträcka oss., inte just nu i alla fall, då hotet från Ryssland tycks ha ökat markant.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
  
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0