FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet       
 
Í dag känner jag mig riktigt irriterad, så irriterad att jag har svårt att behärska mig. Nordea
presenterar idag en lista där många i ägarfamiljen beskrivs på ett sätt som gör mig riktigt,
riktigt irriterad.
 
Som alla vet är ju vi ägare till Nordea och på denna lista finns nästan bara moderater och
vi beskrivs av Nordea på sätt, som gör att jag måste ta fram min tång.
 
Ska man beskriva folk på detta sättet tycker jag man ska hålla sig till sverigedemokrater,
men att ärligt och öppet beskriva oss moderater på detta sätt, är rent skamligt.
 
Min egen släkt beskriver Nordea som en svindlarsläkt och det bara för att vi slumpat bort
lite offentliga tillgångar till våra kompisar.
 
Anders Borg, beskriver Nordea som en skojare, visserligen har han skojar ordentligt i sina
tillväxtprognoser, men lite nytta bör han väl ändå ha gjort
 
Ulf Adelsohn får vad han förtjänar när han beskrivs som en ekonomiska vettvilling. Att bara
komma på iden att kräva mer underhåll till SJ för att tågen ska gå, där hade Nordea helt
rätt.
 
Vår arbetsmarknadsminister beskriver Nordea som tvivelaktig, och det kan man ju inte ha
några synpunkter på. Med hänsyn till hennes och Bidragsförmedlingens insatser är det väl
nästan som beröm.
 
Carl Bildt den störste av Alla tycks Nordea inte ha mycket till övers för när man beskriver
honom som en känd skumraskfigur. Man får väl anta att det är hans skumma affärer i Su-
dan, som gör att Nordea inte vill ha honom som kund.
 
Gunilla Carlsson har ju nyligen fått mycket kritik för sitt chefskap på UD och blir av Nordea
nu kallad för gansterrevisor. Man får väl anta att Nordea med detta menar alla korruption
hon beviljar medel till på SIDA.
 
Filippa är Nordea inte nådig mot när man i förteckningen beskriver henne som en riktig rö-
varflicka. Visserligen har hon berövat stockholmarna på många vårdplatser, men detta var
ändå att ta i för mycket.
 
Vår så kallade försvarsminister betecknar Nordea i förteckningen som synnerligen oseriös.
I det här fallet är det inte så mycket att bry sig över, hon har ju ändå inget att vara seriös
över.
 
Nordea generaliserar också i sin förteckning när man skriver att vi alla moderater är olämp-
liga kunder i Nordea. Detta måste vi ta upp med banken, jag känner flera moderater som
skulle kunna accepteras som kunder i banken, men man bör inte låna ut något till dem.
 
Men det där med att familjen Reinfeldt skulle vara en svindlarsläkt det upprör mig allra mest,
man får inte behandla så sanna uppgifter hur som helst.
 
Carl Bildt den störste av Alla tar nu upp att vi vill ha kvar en viss trupp i Afganistan, ungefär
200 man. Vi har blivit tvungna till detta då Försvaret saknar medel att bekosta hemtranspor-
ten.
 
Samtidigt ser vi det som en fördel att truppen kan stanna kvar och genomföra utbildnings-
insatser på det civila området. Det är vår uppfattning att styret i Afganistan skulle falla
samman om dessa 200 inte stannade kvar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
    
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0