FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar det flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och att ingen tycker eller säger något som är fel.
 
        
 
Så fick vi återogen en väljarundersökning, som visar att både centerpartiet och krist-
demokraterna ligger under spärren.
 
Detta oroar mig inte särskilt mycket, i går utvisade vi en moderat, som inte sa rätt sa-
ker, går vi vidare på denna linjen är valsegern säkrad.
 
Man sa till mig att alliansen i undersökningen hade ungefär 40 % och oppositionen
ungefär 48 %.
 
Jag har gett Regeringskansliet uppdraget att utreda och informera mig om vad vilket
som är störst, men jag tycker redan att 48 låter mindre än 40.
 
Efter mitt uttalande i går med anledning av LO krav om arbetsinvandring informerade
Regeringskansliet mig också, självklart försiktigt så att jag inte blev arg, om att mitt
uttalande framstod som direkt dumt.
 
Man föreskog att jag skulle genomgå en intelligenstext för att bevisa att jag inte är
så dum som jag framstod.
 
Dum som jag är gick jag med på detta, och av olika skäl kommer resultatet att hem-
ligstämplas med hänsyn till rikets säkerhet.
 
Jag saknar mer och mer Per Schlingerman, då behövde jag aldrig tänka själv på vad
jag skulle säga.
 
Rikspolischefen kommer nu på grund av sjukdom att vara borta minst en månad. Vi räk-
nar inte med att någon kommer att uppmärksamma detta.
 
Vi ansvarsfulla moderater får nu kritik, självklart oberättigad sådan, för att man sålt hem-
tjänsten i Skarpnäck för billigt till vad man tror är  en moderat kompis.
 
Köpeskillingen var 1,5 miljoner och redan första verksamhetsåret, omfattande 9 månader,
uppgick bara vinsten till 1,9 miljoner.
 
Detta låter inte bra, man ska inte behöva betala så mycket när man gör affärer med kom-
pisar, särskilt inte när det gäller internaffärer mellan moderater på det allmännas bekost-
nad. Innan vi går vidare med detta kommer jag att konsultera Hästsvansen för att se vad
vi kan göra för att kunna plundra skattebetalarna ännu mer.
 
En danska journalist hade nyligen ett mycket nedsättande reportage om Sverige, tur för
henne att hon inte bor i Sverige, då hade hon inte varit journalist längre. Hon var kritisk
till vad hon kallade åsiktseliten i vårt land och menade att denna visar en djurisk likgiltig-
het för olika problem de inte själva behöver konfronteras med.
 
Vi tror att hon med beskrivningen djurisk avser alla åsnor vi har i Rosenbad.
 
Hon var också kritisk att de begåvade centerpartisterna för fram  att män ska betala mer
i skatt än kvinnor, för att kvinnor tjänar mindre.
 
Denna kritik är svårt att förstå, den också, män har väl alltid betalat mer i skatt.
 
I går skedde det åter en skottlossning i Göteborg, på en restaurang mitt på dagen. Då det
kan finnas risk för att gärningsmännen har invandrarbakgrund har polisen fått direktiv att
inte lämna ut signalement och man får bara göra uttalanden som kan tolkas som att gär-
ningsmännen är svenskar.
 
I går fick jag i present från regeringskansliet en räkneram, något jag uppskattar mycket
att leka med. Om allt går väl räknar jag med att redan efter helgen lärt mig räkna till 2.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
Själv kommer jag att försöka hitta några moderater, som säger och tycker fel, så att vi kan
roa oss med att utesluta dem.
 
Vi får aldrig glömma att alla är lika mycket värde, bara de tycker rätt.
 
           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0