FÖRSVARSMINISTERN SPEKULERAR

Här gäller tala är silver och tiga är guld
 
Är man försvarsminister över ett försvar, som inte finns, då gör det ju inget om man
är en fjolla.
 
Det skulle inte heller göra något om man avstod ifrån att uttala sig.
 
VARJE GÅNG FJOLLAN UTTALAR SIG UNDAR MAN OM FJOLLAN ÄR NÄRBE-
SLÄKTAD MED ANSVARSPREDIKANTEN.
 
Vem minns inte:
 
Jag har förtroende för mig själv till dess jag säger till mig själv att jag inte har
förtroende för mig själv.
 
Nu uttalar sig fjollan med anledning av vad försvarsberedningen skriver om den rys-
ka hotbilden. Hon svarar då undvikande på allt om allt.
 
Det är nog bäst att fjollan svarar undvikande.
 
Men lite av detta undvikande kan ändå vara värt att lägga på minnet:
 
JAG VILL INTE SPEKULERA ÖVER VAD VI VET OCH INTE VET, OCH INTE HEL-
LER SPEKULERA ÖVER OM VI FÅTT REDA PÅ DET ENA ELLER ANDRA.
 
Spekulera ??
 
Vi som inte är fjollor brukar spekulera över sådant vi inte känner till, men kan
ana oss till.
 
MEN ATT SPEKULERA ÖVER DET MAN VET, DET ÄR ONEKLIGEN ETT NYTT
SÄTT ATT SPEKULERA.
 
Man förstår nu lite bättre varför det är ställt som det är inom försvaret, som inte finns.
 
SPEKULERAR MAN UNDER PLANERINGEN ÖVER DET MAN VET, KAN JU VET-
SKAPEN GÖRA ATT MAN I SPEKULATIONERNA HAMNAR VAR SOM HELST.
 
När man hör sådant här blir man fundersam och ägnar sig lätt åt spekulationer.
 
FJOLLA ÄR NOG EN VÄLDIGT SNÄLL BESKRIVNING.
 
 
Jag spekulerar över om jag heter Karin
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0