DET DUBBLA SVENSKA BUDSKAPET

Säg en sak och gör en annan sak och visa att Du är svensk
 
Den svenska integrationen och världens största invandring har satt sina spår på oss
svenskar.
 
Vi hycklade mycket om mycket även tidigare.
 
MEN NU HYCKLAR MAN MYCKET MER OM MYCKET MER.
 
I Luleå har man gjort en intressant undersökning avseende vad man tycker om sverige-
demokraterna.
 
Som väntat tycker man inte alls om sverigedemokraterna, man vill ju att ansvars-
predikanten vill ta i dem med tång, tången kan ju innehålla ett och annat bidrag.
 
OCH SÅ VILL MAN JU INTE HA SITT HUS NERBRÄNNT, SÅ DET ÄR NOG SÄK-
RAST ATT GÖRA SOM ANSVARSPREDIKANTEN SÄGER, TA AVSTÅND FRÅN
DEMOKRATIN.
 
I anslutning till denna undersökning gör man en annan intressant undersökning, och
den avser vilka skolor man skickar sina barn till.
 
ALLA SÄGER SIG SKICKA SINA BARN TILL DE SKOLOR DÄR DET FINNS MINST
ANTAL ELEVER MED INVANDRARBAKGRUND.
 
Man motiverar det också.
 
MAN VILL ATT BARNEN SKA HA EN SVENSK IDENTITET.
 
Hoppsan, det låter ju nästan som de hemska SD man inte vill kännas vid.
 
Nästan som i Nazi Tyskland och Sovjetunionen, där blev man tillsagda att rösta
på det parti man fick rösta på, trots att man ville rösta på något annat.
 
Här gäller det omvända.
 
HÄR BLIR VI FÖRBJUDNA ATT RÖSTA PÅ ETT VISST PARTI, TROTS ATT VI I
SJÄL OCH HJÄRTA KÄNNER FÖR DE FRÅGORF PARTIET DRIVER.
 
Hyckleri ??  Definitivt ja.
 
Demokrati ??  Defintivt nej
 
Ovan används ordet "förbjuda " rösta på ett parti, vilket formellt inte sker.
 
Däremot blir den faktiska konsekvensen densamma om man inte formellt för-
bjuder, men bränner ner tillgångar och knivskär de som går sina egna vägar.
 
SÅ MAN KAN FÖRBJUDA BÅDE FORMELLT OCH INFORMELLT, DET VET AL-
LA SOM VILL VETA.
 
Självklart blir de skolor i Luleå dåliga, där det går enbart lever med invandrarbak-
grund, självklart av många skäl.
 
Men skolan vet att hantera detta och menar att man ska se över sin resurs-
modell och styra över mer resurser från svenska elever till elever med invand-
rarbakgrund.
 
STYRA ÖVER RESURSER SÅ ATT VISSA FÅR MINDRE OCH ANDRA MER,
STÄLLA GRUPP MOT GRUPP.
 
Låter nästan som diskriminering.
 
Om man har den nästan befängda uppfattningen att ta hit analfabeter som under-
minerar den svenska skolan då kan det vara ett logiskt beslut att styra resurserna
på det viset.
 
Men i dagligt tal låter det inte så, det låter inte alls så.
 
I RETORIKEN BLIR VI TILLSAGDA ATT TYCKA ATT INVANDRINGEN ALDRIG
KAN MEDFÖRA ATT NÅGOT TAS IFRÅN OSS, TVÄRTOM VI ERBJUDS RÄDD-
NINGAR I OLIKA AVSEENDEN.
 
Man har rätt att tycka att man ska ta hit många invandrarelever som underminerar
skolan och försämrar kunskapsutvecklingen, men man har inte rätt att ljuga om hur
det påverkar resurstilldelningen till svenska elever.
 
Man borde också ha rätt, i ett demokratiskt samhälle, att tycka att man ska hit färre
invandrarelever just för att skolan inte ska undermineras så mycket och kunskaps-
utvecklingen ska bli så mycket sämre. Det har absolut inget med rasism att göra.
 
Eleverna i en afrikansk skola skulle också nå sämre resultat om det plötsligt dök
upp 20 svenskar i klassen och resurserna styrdes över till att lära dem afrikanska,
ganska så enkelt, om man vill se det förstås.
 
Man borde alltså i en demokrati få tycka båda sakerna, det vill nog ingen
direkt säga emot, men gärna lite svammel med samma innebörd.
 
MEN I SVERIGE FÅR VI BARA TYCKA OCH SÄGA DET ENA, MEN INTE DET
ANDRA.
 
VAD SÄGER DET OM SVERIGE ?????
 
De som vill veta vet även detta.
Homogena samhällen och homogena skolor har alltid varit nyckeln till stabilitet,
både i Sverige och Afrika.
En gökunge kan växa upp till en vacer svan, men aldrig lära sig kraxa som en
kråka.
AE
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0