ALVA MYRDAL VANN TILL SLUT

Så segrade ändå till sist Alva Myrdal över naturen
 
Och denna seger gör hon under en Alliansregering, ledd av moderater och där
kristdemokrater ingår.
 
Man skulle kunna prata om uppochnervända världen.
 
Rapporter visar nu att antal ettåringar på förskolor ökar snabbt, och nu går unge-
fär hälften av dessa på förskola.
 
Detta är ingen slump utan uttryck för en ytterst väl medveten politik och ambition.
 
Föräldrarna ska ha så litet utrymme som möjligt att påverka sina barn nega-
tivt, de måste bli formade efter samhällets värdegrunder.
 
ETT SYSTEM SOM BYGGER PÅ ALVA MYRDALS OCH MAOS TANKEGÅN-
GAR.
 
Utveckligen har gått i denna riktning under många år, och i takt med att antalet
barn på förskolor ökar, har också oro och psykisk ohälsa ökat bland barn och
unga.
 
Alltfler forskare har varnat för detta, då man anser det styrkt att barnen
under sina först år mår bäst att vara med sina föräldrar så mycket som möj-
ligt.
 
INTE SÅ LITE SOM MÖJLIGT, VILKET ALVA MYRDAL OCH MAO SLOGS FÖR.
 
Och som politiker än i dag slåss för, till och med moderater och kristdemokrater, för
dessa är inte 50 % på förskola många barn på förskola, för dem är 50 % barn på
förskola 50 % för lite.
 
Fler barn blir mer oroade, fler barn får större psykisk ohälsa i takt med att det blir
fler barn på förskolorna, vilket slutsats bör man då dra.
 
Ska man dra den slutsats politiker drar, att om fler barn på förskolor medför
att fler barn mår dåligt, då ska man öka antalet barn på förskolor så att fler
barn mår bra.
 
Eller ska men dra den slutsats som bygger på både vetenskap, forskning och det
faktum att barnens knytning till familjen är biologiskt betingad.
 
Medför då förskolor att fler barn mår dåligt, då bör barnen på förskolor bli
färre.
 
Svaret på denna fråga vet vi redan, fler barn ska må sämre och sämre. Vi vet
också att barn och ungdomar i Sverige mår sämst sett till hur det är i EU i ö-
vrigt.
 
Och då fortsätter man i Alva Myrdals och Maos spår, det gäller att inte ge sig
innan alla barn och ungdomar mår dåligt.
 
Brandmän som släcker eld genom att hälls bensin på elden, visst det brin-
ner bättre.
 
Att hela tiden göra om samma misstag och förvänta sig ett annat utfall, dum-
het kallas det visst på andra områden, men inte på detta område.
 
HÄR SES DET SOM EN PEDAGOGISK RÄTTIGHET ATT EN ETTÅRING SKA
BLI MER OROLIG OCH MÅ SÄMRE.
 
I retoriken säger man sig idag vara medveten om att oron i skolorna är ett prob-
lem som bidrar till en sämre kunskapsutveckling.
 
Men det är i retoriken, bara i retoriken.
 
I PRAKTIKEN MEDFÖR POLITIKEN ATT DE SMÅ BARNEN SENARE I SKOLAN
KOMMER ATT BLI ALLTMER OROADE, SÅ ATT KUNSKAPSUTVECKLINGEN
TROLIGEN BLIR ÄNNU SÄMRE.
 
Häll bensin på elden så brinner det bättre sätt fler barn på förskolor så brinner det
också bättre, eller kanske oftare.
 
Trampar vi ihjäl varandra som små, trampar vi
också ihjäl varandra som stora.
 
AE
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0