TRÄNGSELN SKA FÖRFLYTTAS

En olycka kommer sällan ensam
 
Trängselskatterna börjar likna våra övriga skatter.
 
Har man väl fått den på plats ska den bara bli större och större och basen ska
bli bredare och bredare.
 
I SVERIGE KAN JU ALDRIG SKATTEN BLI FÖR HÖG ELLER SKATTEBASEN
FÖR LITEN.
 
Tur för politikerna att de lyckats domptera oss att bli så snälla och undfallande.
 
Nu ska det alltså bli trängselskatt på riksvägnät och tågspår, så att staten kan bättra
på sina redan starka finanser, och vi medborgare kan försämra vår redan dåliga eko-
nomi.
 
Det finns redan tankar på hur systemet ska utformas. Man har konstaterat att vissa
veckodagar och tider på dygnet är utsatta.
 
De resenärer, som besöker kära och nära under sin lediga tid under helger, blir
säkert tacksamma för att Storebror dem möjlighet att resa under vecka i stället
då de annars skulle ha arbetat.
 
FRAMFÖR ALLT SOM TRÄNGSELSKATTEN MEDFÖR ATT ALLT BLIR DYRARE.
 
Många som utnyttjar tågspår till och från arbetet blir säkert tacksamma, alla vet ju att
de tider på dygnet då det är mest trångt är på morgon och eftermiddag, då alla reser
till och från jobbet.
 
Nu återstår bara förhandlingar med facket om man ska börja tidigare eller senare,
eller sluta tidigare eller senare, eller kanske både ock.
 
Är Storebror riktigt snäll utformas kanske trängselskatten så att man får vila lite längre
på morgonen och samtidigt åka hem till barnen lite tidigare på eftermiddagen.
 
Men dessa halvmessyrer är ju typiskt politiska, man gör det som för stunden
framstår som enklast.
 
ETT MER REJÄLT INGREPP I TRÄNGSELN VORE JU ATT MAN INTE BEHÖVDE
ÅKA TILL ARBETET ALLS.
 
Det är kanske därför den ansvarsfulla Alliansregeringen så kraftfullt arbetat på att så
många som möjligt ska vara arbetslösa, då blir ju trängseln på spåren mindre.
 
Sträckan Södertälje - Stockholm tycks reta upp utredarna riktigt ordentligt, man kan ju
undra varför, det bor ju bara invandrare i Södertälje och dessa åker väl inte tåg ??
 
Lösningen på detta hemska problem, för många resande mellan Södertälje och Stock-
holm, är ju annars lätt att lösa.
 
Många av dessa kan ju tvingas att resa till Upsala, och blir trängselskatten där för
hög, för att alltför många åker till Upsala, kan ju en del åka till Enköping i stället.
 
Man hycklar inte heller med motiven, det gäller att få in pengar, att få folk att resa
när de inte vill resa och så vill man minska kapaciteten, så att trängsel på det sättet
blir mindre.
 
Återigen politisk klåfingrighet.
 
Ska man minska kapaciteten när folk vill och kan resa, finns det ju mycket mer effek-
tiva medel att ta till.
 
Det är bara att utfärda förbud mot att tåg går på de sträckor och tider folk vill
åka tåg.
 
TRÄNGSELN BLIR JU DÅ NOLL.
 
Framför allt blir ju då Miljöpartiet överlyckliga, och det kan ju ha sin betydelse för bägge
blocken då ingen tycka komma kunna att bilda regering utan att Miljöpartiet får som man
vill.
 
Och då lär vi nog också få trängselskatt även på cyklar, i vart fall mopeder, för
lite utsläpp blir det ju även här.
 
 
På vissa områden är det i alla fall ingen trängsel
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0