FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet,          
 
Men inte så länge till om man ska tolka dagens siffror från Ipsos där socialdemokraterna
och miljöpartiet blir större än alla ansvarsfulla.
 
Täby nästa verkar det som , men innan ska vi göra ett försök att bilda regering med vänster-
partiet och socialdemokraterna. Här måste makten sättas i centrum och dessa får ju ändå
inte vara med oppositionen. Fast då måste jag ju göra mig av med min tång, och det vore
tråkigt, för den har jag vant mig vid.
 
Men innan jag flyttar till Täby ska jag se till att kommunikationerna trasslas till ännu mer.
Dessutom behöver våra offentliga finanser stärkas ännu mer. Vi kommer därför i ett för-
sta steg att införa trängselskatt för tåg och på riksvägar. I ett andra steg kommer vi att in-
föra trängselskatt för cyklister.
 
Som alla förstå syftar skatten till att dra in pengar, men för syns skulle måste vi också
göra det lite svårare för  resenärerna. Vi kommer därför att se till att det inte blir någon
trängsel, där det är trängsel.
 
På sträckan Södertälje - Stockholm är det trängsel, vi kommer därför att utforma skatten
så att många av dessa resenärer reser till Upsala i stället.
 
Många resenärer envisas också med att resa med tåg när de behöver resa med tåg. Skat-
ten kommer därför att utformas, så att de flesta resenärer tvingas resa, när de inte behöver
resa, så att de slipper resa, när de måste resa.
 
Vi har ytterligare bränder i våra skolor, bland annat i Malmö. Vi får nu uppgifter som visar
att inget annat land har så många skolbränder i världen. I absoluta tal är vår kostnad för
detta högre än i USA.
 
De flesta av dessa bränder sker i invandrartäta områden, men att göra denna koppling vore
att underblåsa främlingsfientligheten.
 
Aftonbladets reporter hyllar den stenkastning, som skedde i Husby och på andra håll. Man
menar från tidningen dock att man bara ska kasta på polisen, inte på räddningstjänsten. I
samma reportage får jag beröm för att jag sett till att stenkastarna är så många, de har al-
drig varit så många som sedan jag tillträdde.
 
Aftonblader tycker därför att man inte ska kasta sten på mig heller.
 
Jan Björklund vill nu förbättra kunskapsutvcklingen i skolan en femtonde gång. Denna gång
vill han lämplighetstesta de som söker till lärarutbildningen. Testen är redan utformade på
prov och kommer att höja lärarkvaliteten ordentligt.
 
I ett första steg kommer det att krävas en lämplighet, som innebär att man hittar till skolan.
 
Jag tyckte iden med lämplighetsprov var så god, så jag la fram ett förslag inom regeringen
att vi skulle ha ett lämplighetsprov för politiker också.
 
Jag fick sådant mothugg på detta, framför allt från Eric Ullenfån, att jag var tvungen att dra
tillbaka detta.
 
Man hävdade då envist att Sverige skulle inte klara sig utan politiker.
 
Vi får nu rapporter att man vräker svenska familjer, bland annat i Essunga kommun, från
deras lägenheter för att bereda plats för större och vuxna barn. Av någon underlig anled-
ning har alla vräkta inte varit nöjda med detta.
 
Vi kommer att uppmana dessa rasister att flytta utomlands, de hör inte hemma i den sven-
ska mångkulturen.
 
Moderaten Björn Schaerström är på krigsstigen igen, när han nu skriver i FIB Kulturfront.
Efter vårt möte den 29%, som syftade till att med stor arrogans manipulera alla moderater,
som fortfarande inte tycker som jag, hävdar Björn att han aldrig hört så mycket snömos som
när han nu hörde Tomas Billström och Eric Ullenfån
 
Det är tur att Björn inte är med på våra regeringssammanträden.
 
Björn beskyller mig också för att vara en debattdödgrävare. Detta är en orättvis beskyllning,
jag tillåter både frågor och debatter, bara de ger uttryck för att de har samma uppfattning som
jag.
 
Annars ska naturligtsvis inte debatter få förekomma, där ger jag Björn helt rätt.
 
I går fick vi höra att anställda vid Riksbanken har en mycket förmånlig ränta på sina lån, även
efter det att de slutat sina anställningar. Detta har mött mycket kritik från olika håll, då man me-
nar att detta är orättvist.
 
Detta är uttryck för vanföreställningar och är en debatt jag inte tänker tillåta. Inom riksdag och
regering har vi också många förmåner, som inte kommer andra till del, och vi får inte ställa
grupp mot grupp, då alla är lika mycket värda.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Och med detta önksar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag, Björn Schaerström däremot vill jag inte ens ta i med tång.
 
             
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0