FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till den ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och apoteken.
 
   
 
Väljarundersökningarna duggar nu tätt. I går fick vi Ipsos rapport, som visade att Alli-
ansen har c:a 40 % av väljarnas sympati. I dag visar TV 4 / Novus att vi ligger på 40,2
%.
 
Dessa siffror hindrar mig inte att i Dagens Industri i dag hävda att Alliansen är det enda
alternativ, som kan bilda en majoritetsförklaring.
 
Detta har jag fått mycket kritik och den tar jag till mig. Mycket beror på att jag inte kan
räkna, heller, samtidigt som jag är så van att ljuga att jag ljuger av bara farten.
 
Vår framgångsrika apoteksreform börjar nu visa vår ansvarsfullhet, det läggs nu ner
apotek efter apotek och tillgängligheten på läkemedel blir mycket sämre för många.
 
För att få igenom reformen lovade vi att inga apotek skulle läggas ner, men det gällde
bara under tre år, sedan skulle de få läggas ner.
 
Vi hade räknat med att väljarna skulle glömma det löftet, men alla som nu inte kan köpa
läkemedel, hävdar nu att vi ljugit, om detta också.
 
Denna kritik bygger på vanföreställningar, som mycket annat. Reformen syftade aldrig
till att bibehålla tillgängligheten, vi struntar blankt i om sjuka kan köpa sin medicin.
 
Reformen syftade, som så mycket annat till att överföra offentlig egendom till riskkapital-
bolag. Kan de då öka sina avkastningsmål genom att minska tillgängligheten för apo-
tekskunderna tycker vi det är bra.
 
EU har nu beslutat att ge Sverige bidrag på 350 milj för att bekämpa ungdomsarbets-
lösheten. Vi tar tacksamt emot detta bidrag, då vi ser det som en återbetalning av den
kostnad vi betalar till EU för medlemskap. Denna rundgång av pengar ser vi som en
förutsättning för att lösa problemen, då den påminner om vårt eget bidragssystem.
 
Samtidigt är det ju bra att EU fattar beslut om denna fördelning och administrerar det-
ta, själva skulle vi ju aldrig kunna använda dessa pengar på ett vettigt sätt.
 
En ungdomsledare, iman och själv arab, varnar nu för att ungdomar i Husby rekryteras
till träningsläger i Afrika och kan bli farliga för vår egen säkerhet.
 
Vi tar till oss denna kritik och ska tillsammans med centerpartiet och miljöpartiet se till
att vi tar ännu fler ungdomar som kan bli farliga för vår säkerhet.
 
En hög moderat i Göteborg har nu anhållits i Göteborg för våldtäkt. Vi hoppas att detta
inte smittar av sig, då många anser att vi moderater begått våldtäkt på hela det svenska
systemet och den modell, som skapat den väldfärd vi nu raserar.
 
Vi ser nu fram mot Almeveckans inledning till helgen, då vi inför årets Almevecka har
laddat upp med fler lögner än någonsin tidigare.
 
Till och med dagisfröken Annie Lööf och Carl Bildt den Store har lovat att ljuga mer än
tidigare, det trodde Ni väl knappast de kunde, och det trodde inte jag heller.
 
Men osvuret är bäst när det gäller dessa två notoriska lögnare.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet    
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
                      
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0