FREDRIK REINFELDT MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet       
 
Gårdagskvällen och natten präglades av skolavslutningarna och det innebär som vanligt
fylleri och bråk. Själv förirrade jag mig till Täby och väl där hade jag tur.
 
Jag hittade både en lämpligt bostad och en skola, som kommunen fortfarande ägde, och
som jag kunde ge bort till mina moderata kompisar.
 
Svenska Dagbladet skriver om just detta och menar att Stockholm gjort många dåliga af-
färer, när vi slumpat bort offentliga tillgångar.
 
Detta är en vanföreställning, som råder bland de avundsjuka, som inte fått en förskola av
mig.
 
De moderata kompisar, som fått en skola, vårdhem eller förskola av mig tycker i stället
alla att de gjort en mycket bra affär.
 
Apropå nationaldagen måste vi fira den försiktigt så att ingen blir kränkt. Jag avråder där-
för alla att besöka Skansen, måste man ändå göra detta bör man hålla sig borta från allt
som påminner om det forntida Sverige.
 
Ett besök vid Aphuset kan dock vara lämpligt, då man här ser hur olika kulturer kan ut-
vecklas, som är oss närbesläktade.
 
Reportern Elisabeth Höglund var inne på rätt spår när hon i går föreslog att man skulle av-
skaffa nationalsången till fördel för någon arabisk kampsång. Vi kommer att titta närmare
på detta.
 
Svenska Dagbladet skriver idag också att varumärket Sverige har tappat i anseende och
detta är något vi arbetat på länge. Vårt mål är att Sverige inte ska ha något anseende alls
och vi är på god väg att lyckas.
 
Som alla känner till löste vi ju den höga arbetslösheten genom att döpa om den till syssel-
sättning, och då blev denna hög. Fortfarande kvarstod dock problemet med den höga ung-
domsarbetslösheten, men den har i nu också löst.
 
Vi har gett SCB direktiv att mäta denna  ett annat sätt, och SCB visar nu siffror som visar
att få ungdomar är utan sysselsättning, och detta har vi ju alla sett exempel på.
 
I Husby var många ungdomar sysselsatta under en längre tid.
 
Ibland sänder vi en tacksamhetens tanke till SCB som förmår formulera olika mått, så att
saker framstår på annat sätt än de är.
 
Vår dagisfröken Annie Lööf har ju hamnat i blåsväder igen, men det visar sig att hon fort-
farande har partiets stöd. Man menar från partiet att Annie utgör ett flöte för partiet.
 
Som regeringschef kan jag instämma i detta, vi vet ju alla vad det är som gör att ett flöte
flyter.
 
Vi går nu vidare med vår ansvarsfulla försvarspolitik. Som alla  minns blev det ju lite upp-
ståndelse när Gripen plan inte fanns tillgängliga när ryssarna övade anfall mot Sverige.
 
Händelsen visade tyvärr att vi inte har ett försvar värt namnet och vi vill inte att svenskarna
ska få veta att vi inte har ett försvar värt namnet.
 
Vi har därför uppdragit åt Försvarsledningen att utreda vem som läckt dessa uppgifter. Får
oss anvarsfulla moderater är det mer kostnadseffektivt att hålla hemligt att vi inte har ett
försvar, än att lägga pengar på försvaret, så läckor av denna typ får inte förekomma.
 
Att ryssarna fick kännedom om att det inte fanns några plan tillgängliga, är av mindre be-
tydelse, det viktiga är att svenskarna inte får kännedom om att vi inte har ett försvar värt
namnet.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet       
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0