FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvars för landet     
 
I dag nås vi av uppgiften att pensionerna nästa år kommer att sänkas med 2,7 %, ett gott
bevis på vår ansvarsfulla och framgångsrika allianspolitik.
 
Särskilt ansvarsfullt är det därför att vi i detta läget höjd våra egna pensioner, så att det
säkerställer att vi aldrig mer behöver arbeta, när vi förlorat valet nästa år.
 
Dessa höjda pensioner för oss själva utgör själva grundbulten i vår jobb linje
 
I Norrköping uppvaktades en kvinna av fyra män, som släpade in henne i en bil och med
våld förde henne till en lägenhet. En del rasister kallar detta för kidnappning och underblå-
ser fdärmed främlingsfientligenheten.
 
Den ansvarsfulla Alliansregeringen ser denna typ av uppvaktningar av ensamma kvinnor
som en berikning av vår kultur.
 
Vi kommer därför att anstränga oss ännu mer för att träffa ansvarsfulla överenskommelser
med Miljöpartiet, så att ännu fler svenskar kan bli nyanlända svenskar och komma hit och
uppvakta svennehor, samtidigt som de hämtar ut lite pengar.
 
Vårt ansvarsfulla agerande i NUON affären blir fortfarande föremål för kritik, som i allt byg-
ger på rena vanföreställningar.
 
Dagens Industri skriver i sin ledare idag att det "får väl vara slut på alla bortförklaringar".
 
DI vet inte hur det är att vara politiker, hur skulle vi kunna vinna nästa val om vi slutade
med alla bortförklaringar i NUON affären, det borde DI ge oss ett svar på.
 
Sedan skriver DI att Peter Normans alla lögner är ett ömkligt skådespel. Detta vänder jag
mig kraftigt emot, den ansvarsfulla Alliansregeringen bedriver inga skådespel. Däremot
framstår Peters lögner som ömkliga, men de har sin förklaring.
 
När Peter valdes in i regeringen hade han ingen politisk erfarenhet, och kunde därför inte
ljuga på annat sätt än ömkligt.
 
Får vi bara förtroende att ljuga oss fram ytterligare en mandatperiod kommer Peter att bli
varm i kläderna och kunna ljuga lika bra som jag, och kanske till och med som Maud.
 
Fast det senare framstår inte som troligt, hitintills har Maud visat sig vara oslagbar i rege-
ringen när det gäller att ljuga,
 
Även SvD upplåter utrymme för att man ska kritisera vårt ansvarsfulla agerande i NUON
affären. Den där Mikael Damberg ges en hel sida, där han vräker ur sig obskyra osannin-
gar.
 
Bland annat hävdar han att vårt ansvarsfulla köp av NUON är ett exempellöst slöseri.
 
Mikael Damberg har följt vår politik och borde veta bättre. Detta slöseri är inte alls exem-
pellöst.
 
Vi har slösat bort mycket offentliga pengar på andra sätt, titta bara på alla privatiseringar
där vi skänkt bort offentlig egendom, där kan man tala om exempellöst slöseri.
 
Och titta på alla obskyra verksamheter vi tillåter att alla myndigheter ägnar sig åt, som
James Bondsfester och annat. Och titta på våra ansvarsfulla beslut om att göda oss
själva med obskyra pensioner,här kan man tala om exempellöst slöseri.
 
 
Ska den där Mikael Damberg ha någon framgång i sin kritik av vårt agerande i NUON
affären får han allt hålla sig till sanningen.
 
Något exempellöst slöseri är det definitivt inte.
 
Många kritiserar mig också för att inte ha uttalat mig i NUON affären. Detta har sin givna
förklaring. Min fördröjningsnippel är under sommaren inte inställd på att kunna svara så
snabbt och dessutom ´har jag inte fått tag på Per Schlingerman, och då vet jag ju aldrig
hur jag ska formulera mina lögner.
 
Det är i sådana här lägen jag saknar honom som mest, att kunna formulera trovärdiga lög-
ner har aldrig varit min starka sida. Jag måste ändå säga att NUON affären visar att jag
gör så gott jag kan.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet    
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0