ALLIANSTÅG UTAN SÄKERHET

Privatisering viktigare än säkerhet
 
De svenska tågresenärerna är inte bortskämda de senaste åren, i takt med att den
ansvarsfulla Alliansregeringen uppgett sig bli allt ansvarsfullare går allt färre tåg.
 
Skulle något tåg mot förmodan komma igång kommer det för sent, men det anses
inte betyda något, den ansvarsfulla Alliansregeringen har bestämt att ett tåg, som mot
förmodan sätts i rullning kommer inte för sent om det kommer för sent, försenade tåg
förekommer enligt regeringen bara i andra länder.
 
Man anser sig ha kontroll på läget och bedyrar att man prioriterar säkerheten,
ju färre tåg som rullar, desto säkrare blir det.
 
OCH MAN FÅR HJÄLP AV VÄDRETS MAKTER, PÅ VINTERN ÄR DET FÖR KALLT
FÖR TÅGEN ATT GÅ, OCH PÅ SOMMAREN ÄR DET SÅ VARMT ATT TÅGEN SPÅ-
RAR UR.
 
Tillsammans med privatiseringens apostlar.
 
Nu rapporterar forskare att antalet incidenter under de senaste 7 åren ökat lavinartat,
hur nu detta kan ske när tågen står stilla. Mängder av incidenter har legat katastro-
falt nära en stor katastrof. Incidenterna har mer än fördubblats under dessa år och
forskarna har bilden klart för sig.
 
Tillbuden har ökat av tre skäl:
 
1) Privatiseringen har medfört att det inte finns någon samordning, alla sköter sitt lilla
    revir
2) Underhållet är extremt eftersatt
3) Det finns ingen som tar ett ansvar för helheten
 
Hur förhåller sig då den ansvarsfulla alliansregeringen till dessa närmast osannolika
brister ??
 
När det gäller det eftersatta underhållet dyker någon ständigt upp, som kallar sig
infrastrukturminister, och slår sig för bröstet.
 
INGEN REGERINGEN I MODERN TID HAR AVSATT SÅ STORA ANSLAG FÖR UN-
HÅLL.
 
Det låter ju som en riktigt stor bedrift, att avsätta mer medel än alla andra och få mer
tillbud än alla andra, inte riktigt lätt att förstå.
 
Och avregleringen som skulle bli så bra och medföra så stora fördelar.
 
Det enda den tycks ha medfört förutom att tågen inte går, och kommer för sent om
de ändå går, är att tillbuden ökat lavinartat.
 
Så kan det gå när de ideologiska skygglapparna sitter fast från födseln till döden, privati-
sering av infrastruktur är helig och bra, sedan om det fungerar spelar ingen roll i denna
bisarra värld.
 
Hur ställer sig då den så kallade infrastrukturministern, som inte tycker att tåg kommer
sent när de kommer sent ?
 
Hon är stolt över detta också och slår sig för bröstet.
 
INGEN REGERING HAR ÄGNAT SÅ MYCKET KRAFT ÅT SÄKERHETEN I TÅGTRA-
FIKEN.
 
Ytterligare en bedrift inom den ansvarsfulla Alliansregeringen, ägna mer kraft åt säker-
het än alla andra och nå sämre säkerhet och mer tillbud än alla andra.
 
Det är tur att de ändå är så ansvarsfulla, ansvarsfullast i världen, vad gör det då
om tågen inte går och säkerheten är en katastrof.
 
De som tycker om att åka tåg med hög säkerhet har ju ett säkert och lätt val
nästa år.
 
 
Ett resultat av världens största satsning på eftersatt underhåll
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0