NÄR SVERIGE ÅNGADE PÅ

Och hade ett tåg som gick
 
Det landet har nu tåg som inte går i år, i år heller.
 
Dagen räddad för många, ingen behövde bli överraskad, det gick inga tåg i
Norrland i dag heller.
 
Det sägs om börsen att den största risken är osäkerhet, bättre med en dålig
nyhet än att inget veta.
 
På det sättet känns ju infrastrukturen i Sverige säker, ingen behöver vara
osäker.
 
Ingen behöver heller vara rädd för att komma för sent till resmålet, man kommer
inte fram alls.
 
Att veta känns tryggt.
 
Det känns också tryggt med olika experiment på privatiseringsområdet, inte
heller där behöver någon känna någon osäkerhet.
 
Det är bara att inställa sig på att det inte fungerar, så blir man inte överraskad.
 
Säkerhet känns tryggt.
 
Nu uppger privatiseringsgalningarna att tågen I BÄSTA FALL kommer att fungera
först i slutet av februari.
 
Om det inte kommer någon snö eller bli kallt.
 
Även här känns det tryggt att veta, det kommer snö och det kommer att bli kallt,
Norrland är Norrland, varje år.
 
Och de som är ansvariga för detta spektakel, uppger själva att de är ansvars-
fullare än alla andra, och att de satsar mer på tågen än alla andra.
 
Men om man nu ska satsa mer på tåg än alla andra, och vara ansvarsfullare än
alla andra, kan det ju bara en bra taktik att satsa allt det man satsar:
 
PÅ TÅG SOM GÅR.
 
Att satsa mer än alla andra, och vara ansvarsfullare än alla andra, tjänar inget syfte,
om man satsar ansvarsfullt fel:
 
PÅ TÅG SOM INTE GÅR.
 
Valstupet 2014 närmar sig, blir det kallt och snö, blir nog valdeltagandet lågt.
 
Man får då ändå hoppas att de som ger sig ut till fots till valurnan röstar med
fötterna.
 
För nu vill vi ha en infrastrukturminister, inte en strutsminister.
 
 
Det gick som på räls, dåå
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0