FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
I gårdagens tal var jag lite väl pessimistisk, när jag tog upp att bara två mord
begåtts så långt under dagen. Jag reserverade mig dock för att det kunde bli
fler, och jag fick rätt även här.
 
Dagen slutade med fyra mord, och vi ser nu att offren kan skörda frukterna av
vår ansvarsfulla politik.
 
Vi i Alliansregeringen har också framgångsrikt strävat efter att skottlossning på
våra gator ska ske så mycket som möjligt, framför allt mot bussar i trafik. Under
natten fick vi återigen bevis på denna framgångsrika och ansvarsfulla politik då
en buss i Malmö blev beskjuten. Här hade vi försynen med oss, bussen körde in
i ett träd och blev kraftigt skadad. Genom att stimulera behovet av bussrepara-
tioner räknar vi med att kunna få upp tillväxten i regionen.
 
Bussbeskjutningarna i Malmö och Landskrona är ett resultat av vår långsiktiga
och ansvarsfulla politik. Då parterna i Mellan Östern konflikten inte lyckats enas
om en tvåstatslösning i regionen har den ansvarsfulla Alliansregeringen beslutat
att på egen hand upprätta en Palestinsk stat i Skåne regionen.Olika skottloss-
ningar tyder på att vi nått långt på detta område.
 
Moderaterna har nu rekryterat ett nytt stjärnskott på himmelen, Hanna Bergholm,
efter det att vårt förra stjärnskott på himmelen Per Slingerman valde att lämna
oss.
 
Hannas främsta uppgift kommer att bli att ragga kvinnor på nätet. Detta leder lätt
tankarna till att mitt namn tidigare återfanns i ett kundregister hos en prostituerad.
 
En statsminister måste alltid vara beredd att hitta nya lösningar.
 
Hanna för särskild fram att kvinnor ligger henne varmt om hjärtat och jag delar den
uppfattningen. Samtidigt välkomnar vi till moderaterna någon som har ett hjärta,
det har vi inte haft tidigare.
 
Försvarsdebatten rullar vidare och fortfarande tycks det finnas de som tycker att
landet ska ha ett försvar.
 
I dag skriver Dagens Industri att krig i alla tider skapats av tokstollar och sjuka
människor och menar att detta motiverar att vi ska ha ett försvar.
 
Vi moderater ser inte detta som ett skäl till att vi ska ha ett försvar, och vi själva
är bevis för att det även finns tokstollar som inte startar krig, i vart har vi inte gjort det
ännu.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0