FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister önskar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Idag är jag så nöjd att jag nästan ryser av välbehag, vi har lyckats lura alla skatte-
betalare två gånger, mer om detta strax.
 
En sådan dag, när man lurat skattebetalarna, känner man sig så generös att man
nästan, men bara nästan, skulle kunna välkomna alla medborgare. även dem man
vill gasa ihjäl, förlåt mig här, utrota menar jag naturligtsvis, och då tänker jag på
dem, som vill rösta på partier jag inte godkänner.
 
Hederskulturen har ny krävt ett nytt offer i Västerås. En invandrarkvinna, verksam
inom kampen mot kvinnoförtryck, ger här uttryck för sina tankar och frågar:
 
Vad gör en man med sådan funderaringar i Sverige?
 
Den frågan är lätt att besvara, då jag bett alla män med sådana funderingar att komma
till Sverige och hämta pengar.
 
Kvinnan ifråga beskyller oss också för att vända bort blicken i alla dessa frågor. Där
håller jag med henne, det finns till och med moderater som är negativa till hedersmord,
och dessa vänder bort blicken för att slippa se det. De tycker att det räcker att offren
och deras anhöringa lider, och menar att de också inte ska behöva lida av att se det.
 
Det har skapat stor uppmärksamhet att vissa zoner i Storbrittaninen äntligen har blivit
så kallade shariaområden med särskilda sharialagar och shariapoliser.
 
Trots våra stora ansträngningar tycks här Storbrittanien ligga lite förse oss, men vi vill
ändå påstå att vi är på god väg i vissa områden.
 
Vissa kommunföreträdere ställer sig nu negativa till vår ansvarsfulla invandringspolitik.
Den moderate rasisten Bo Frank i Växjö tycks ha tagit på sig ansvaret för att företräda
dessa rasister. Man hävdar då att kommunerna inte fungerar med det tryck som nu upp-
stått.
 
Det är vid sådana här tillfällen det framgår, tyvärr, hur begränsade perspektiv dessa lokala
företrädare har. Man får kanse ha en viss respekt, men i så fall en väldigt liten respsekt,
för att dessa lokala företrädare vill att verksamheten ska fungera.
 
Men det är ändå Alliansregeringens som har det övergripande ansvaret och vi driver sedan
länge en verksamhet som syftar till att verksamheterna ute i kommunerna inte ska fungera.
 
Det tycks ha läckt ut att vi vill byta ut ÖB, och skälet till detta är två. Dels vill ÖB ha ett för-
svar, vilket vi inte vill, dels är Karin Enström inte nöjd med hans kunskaper inom försvars-
området.
 
Karin Enström har själv ett förflutet inom Försvaret som kapten och anser att hon kan allt
detta bättre.
 
Nu när detta läckt ut har vi använt vår standardfras, och meddelat alla mentalt handikappade
medborgare, att vi har förtroende för ÖB så länge vi säger att vi inte har förtroende.
 
Många kanske tycker att en sådan fras låter dum, men Per Slingerman har sagt till mig att
säga så, när jag inte vet vad jag ska säga.
 
Inom kort kommer vi att meddela att vi inte har förtroende för ÖB, men att vi ändå har för-
troende för det han gjort och skulle ha gjort om han inte fått sluta för att vi inte har förtro-
ende för honom.
 
Och så var det där med att lura skattebetalarna. Vi lyckades ju lura skjortan av skattebeta-
larna när vi skänkte bort mycket av vår offentliga egendom i Stockholm. Nu tycks köparna
riskera att få förmånsbeskatta för dessa gåvor, och det kan komma att röra sig om stora be-
lopp.
 
Jag kan förstå att de känner sig lurade, men hela vår politik går ut på att luras, och skatte-
betalarna är ett kollektiv som är väldigt lättlurat.
 
Visserligen skrattar jag sällan, men detta gör att jag nästan, men bara nästan, har svårt att
hålla mig för skratt, tänk att kunna luta skattebetalarna två gånger.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0