FREDRIK REINFELDT MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
I dag är jag särskilt tveksam till om jag ska häls SvD välkommen, på denna
tidning har man tydligen inte förstått att man ska hålla tyst när man talar till
mig och om mig.
 
Det finns till och med så ansvarslösa reportar på denna tidning, att de krävar
att jag ska ta ansvar för vissa frågor, inte bara upprepa ordet ansvar.
 
Tillsammans med Dagens Industri, av alla tidningar, för man nu ett drev mot mig
i vissa frågor.
 
Bland annat menar man att jag ska ta itu med Vattenfalls smutsiga affärer. Vi
i Alliansregeringen tänker inte som ägare smutsa ner oss med att ta i smutsiga
affärer. Det räcker att tyskarna blir nedsmutsade av att vi inte tar i våra smutsiga
affärer.
 
Och så detta eländiga tjat om Telia, man skulle ju kunna tro att det är en repris
på vårt eländiga tjat om ansvar. En av SvD reportrar är direkt provocerande och
menar att det bara finns två alternativ.
 
Det ena alternativtet skulle då vara att det är så uppenbart att Telia ljuger att det
skett med vårt goda minne. Detta faller på sin egen orimlighet då vi aldrig har ett
gott minne, när vi ljuger. Och som alla säkert förstår ljuger Telia, för att vi ljuger.
 
Det andra alternativet skulle då vara att vi som ägare har "noll koll" på vad som
händer i bolaget. Även här är SvD fel ute, vi i Alliansregeringen har inget ansvar
för att ha "koll" på saker vi ansvarar för, vårt ansvar är begränsas till att hemlig-
stämpla och ljuga, så att ingen annan har "koll" på oss.
 
Reportern uttalar sig också provoceranden genom att fråga vilket som är värst,
att ljuga eller ha "noll koll".
 
Vi i Alliansregeringen kan ansvarsfullt stå för mer än en sak i taget, det borde SvD
kunna känna till.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle Statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag. Själv kommer jag att försöka tvätta bort min smutsiga byk, och det kommer nog
att ta hela dagen.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0