FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfule, kraftfule och mentalt handikappade statsminster hälsar det flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Åklagare Tomas Lindstrand vill jag i dag defintivt inte hälsa välkommen, jag vill inte
ta i honom med tång.
 
Trots att vi låtit förstå vad han bör göra med ÖB har han inte vågat gå vidare med
en förundersökning. Vi kommer dock hitta andra vägar att bli av med honom, men
tiden begränsar oss, då det är lättare att göra sig av med honom när han är sjuk-
skriven.
 
Kanske Försäkringskassan borde kontrollera om han simulerar, det skulle ju kunna
ge en öppning.Även ÖB ska ju stå till arbetsmarknadens förfogande hur sjuk han än
är.
 
Gårdagens präglades annars av Telia, där utredaren kommit fram till att ingenting fun-
gerat någonstans.
 
Vi kommer under dagen att kalla upp honom till Regeringskansliet och framföra en
mycket kraftig reprimang, då det inte var avsikten att utredningen skulle omfatta den
ansvarsfulla Alliansregeringen.
 
Sedan tycks jag personligen vara misstänkliggjord i utredningen, då det framförs att
man inte förestått vem man träffat, inte heller förstått vad man gjort eller hur man gjort
det. Det kan ju finnas risk för att en eller annan drar slutsatsen att detta kan hänga sam-
man med att mitt namn förekommit i ett kundregister hos en prosituerad och att jag inte
dementerat detta.
 
Man kan ju inte heller komma ihåg allt, och det gör vare sig Telia eller jag, i vart fall inte
det vi inte vill komma ihåg.
 
Annie Lööf gör väl ifrån sig under partiets kommundagar. Själv blev jag ordentligt upp-
skrämd när hon hotade dem, som vågade kalla henne kall och hård. Jag trodde ett tag
att hon menade mig, men jag skulle aldrig äventyra allianssamarbetet med att uttrycka
mig på det viset.
 
Annie Lööf tog också upp Telia affären och menade att statliga bolag ska agera som
föredömen. Vi får ta en diskussion med henne om detta, men i nuläget utgår jag ifrån
att detta med föredömen inte gäller även ägarna, för då skulle ju dessa också behöva
bytas ut.
 
Internt tycks vi nu fått problem med vår invandringspolitik, då en och annan moderat
tycks ha kommit underfund med att vår politik inte är hållbar. Vi tillsätter därför en ar-
betsgrupp, som ska hitta lösningar på hur vi kan begränsa invandringen på samma sätt
som sverigedemokraterna, utan att göra på samma sätt som sverigedemokraterna.
 
Den ansvarsfulle Tomas Billström kommer att leda denna grupp och intill dess att vi
hittat en floskel, som visar att vi inte gör som sverigedemokraterna när vi gör som sve-
rigedemokraterna, kommer jag inte att ta i honom med tång.
 
Jag tar ansvar för landet, glöm inte det, Per Schlingerman sa alltid till mig att jag inte
fick glömma ta upp detta.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfule statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0