FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag, som tycks bli solig och fin.
 
Många frågor debatteras idag runt omkring oss, och det är viktigt för mig att då
undvika att ta beslut, så att jag inte behöver ta ansvar för något.
 
Många tycks under senare tid ha blivit bestulna på sin identitet. Lyckligsvis kän-
ner jag mig själv här säker, risken att någon vill ta min identitet är nog väldigt liten.
 
Vi har i dagarna lagt förslag att man ska arbeta några år längre, och många tycks
protestera mot detta och menar, att de inte kan arbeta ens till 65 år.
 
Jag har svårt att förstå dessa protester, då jag själv i likhet med de flesta politiker
inte har egen yrkeserfarenhet.
 
Vi är lite oeniga inom Alliansen rörande arbetsgivarnas ansvar för sjuklöner. Vissa
vill avskaffa detta ansvar och lägga ansvaret på de som är sjuka.
 
Vi moderater motsätter oss detta, och menar att sjuklönessytemet måste följa de
regler som gäller i övrigt, när vi moderater alltid lägger ansvaret hos andra måste
ju de sjuka också kunna lägga ansvaret på andra.
 
Det förekommer tydligen mycket spekulationer om att jag nu ska avgå inom kort.
Vare sig jag nu tvingas till detta eller inte visar vår begåvade valberedning att en
övegång är förberedd och kan ske smärtfritt.
 
Valberedningens ordförande, den begåvade Lars Ingvar Ljungman, hävdar att val-
beredningen är förberedd och menar att om partiordföranden väljer att avgå kommer
valberedningen att fokusera på denna post.
 
Jag känner mig trygg med detta besked, då det inte tycks finnas risk att man ska fo-
kusera på andra poster, det skulle ju kunna gå fel.
 
Många har velat få mina kommentarer till dessa spekulationer, men jag har haft goda
skäl att inte dementera dessa, man vet aldrig vad alla mina lögner kan leda till.
 
Jag har motiverat min tystnad med att jag i efterhand inte ville bli beskylld för att ha
ljugit. Detta var menat som ett skämt, men det tycks tydligen fortfarande finnas såda-
na, som tror att jag fortfarande kan tala sanning, efter 6 år i regeringen.
 
I samband med dessa spekulationer har jag fått beröm för att vara mycket principfast,
en egenskap jag delar med vissa djur. Jag fäster stor vikt vid detta beröm, har jag väl
en gång ljugit om något slutar jag aldrig att ljuga, NUON visar detta mer än tydligt.
 
Spekulationerna gör också gällande att jag eftersträvar att efterträda Barrosso som ord-
förande i EU. Denne har av många ansetts som en arrogant fjant, och mycket talar för
att jag har de meriter som erfordras för att efterträda honom.
 
Att jag odlat mina kontakter med Cameron och Merkel har inget med detta att göra.
 
Utan att föregripa händelseutvecklingen kan jag nu notera att jag utövat ansvar i så
många år det erfordrats för att kvalificera mig till en fortsatt livslång arbetsfri försörjning.
Jag behöver ju därför egentligen inte stanna kvar på min post, för det viktigaste särin-
tresset är ju redan uppfyllt.
 
Det fina med en post i EU är då att jag här får behålla denna försörjning även när gene-
rösa arvoden från EU läggs ovanpå detta.
 
Och så finns det sådana som hävdar att vi politiker inte tar ansvar, det gör vi, i vart fall
för oss själva.
 
Jag tar ansvar för landet.
 
Och med detta vill Er ansvarsfulle ansvarspredikant önska de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0