STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag och önskar Er en fortsatt God Jul.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet 
 
Själv har jag lidit av ren ångest sedan jag lämnade julottan i morse, där predikade
man om att alla var lika mycket värda och att man inte fick ställa grupp  mot grupp.
 
Och prästen menade vad han sa, på riktigt, sedan dess har jag inte haft en lugn stund.
 
Vår demonisering av sverigedemokraterna plågar mig nu därför svårt, vi hävdar ju att
de har rötter långt i det förgångna, från en tid de inte ens fanns.
 
Själva gör vi ju allt för att glömma de rötter vi moderater har, på riktigt. Få partier gick
Hitler till mötes så mycket som våra rötter Högerpartiet, och vi gjorde allt för att förlän-
ga kriget, så att Hitler skulle vinna.
 
Här kan man tala om rötter och mörka krafter, många av oss har säkert bevarat sina
brunskjortor, att jag kunnat blunda för detta förstår jag inte.
 
Det hade varit bättre om prästen inte hjälpt mig komma ihåg detta.
 
Och vänsterpartiet ska vi inte tala om, här hyllade man länge både Lenin och Stalin för
deras grymma slakt på tiotals miljoner människor.
 
Och dessa går vi hand i hand med, när vi inte kan ta i sverigedemokraterna med tång,
tur att prästen fick mig att komma ihåg detta.
 
Här kan man verkligen tala om mörka krafter och rötter i det förgångna, som ger kalla
rysningar.
 
Men värst av allt är nog ändå centerpartiets rötter, man förstår nu att ingen vill rösta
på dessa främlingsfientliga krafter.
 
När jag kom hem efter julottan slog jag upp dåvarande bondeförbundets partiprogram,
och då fick jag en sådan ångest, att jag ställde mig frågan vad vi håller på med.
 
Kan vi verkligen ta med tång i dessa mörka krafter från det förgångna. Man ryser
när man läser programmet:
 
"Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning
av mindervärdiga utländska element samt motverkandet av invandring till Sverige av icke
önskvärda främlingar"
 
Jag kunde också läsa:
 
"Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling. Ett
energiskt arbete måste bedrivas för folkhälsans höjande och vårt folk skyddas mot degene-
rande inflytelser"
 
Det fanns ännu värre saker man kunde läsa i centerpartiets rötter:
 
"Då kristendomen är den säkraste grundvalen  för en redbar och allmängagnelig livsföring
måste kristen tro och livsåskådning främjas och bevaras som grundval för svensk grundupp-
fostran".
 
Väl kommen så långt blev ångesten så stor att jag inte kunde läsa mer av programmet.
 
Att vi samarbetar med ett parti med denna hemska bakgrund och hemska rötter är ju vär-
re än att vi själva samarbetade med Hitler.
 
Det är inte bara moderaterna, centerpartiet och vänsterpartiet, som har rasistiska rötter
och en bakgrund där vi fiskade i grumligt vatten. I övriga Europa breder sig också främ-
lingsfientligheten ut som en cancersvulst.
 
Den Brittiska Regeringen går nu så långt att man drar in medborgarskapet för jihadkri-
gare, som väljer att åka till Syrien och kriga. Man menar då att "de gott kan stanna i Arab-
världen, när de krigat färdigt".
 
Motivet britterna anför är att de vill skydda befolkningen.
 
Allinasregeringen har aldrig haft och kommer inte heller någonsin att ha ambitionen att
skydda sin befolkning, det överlåter vi med varm hand till andra länder att göra.
 
Även Hollands Regering möter det nya året med  hårdare och främlingsfientliga krav på
asylsökande. Man kräver då att grundprincipen för medborgarskap är att man integrerat
sig i samhället, skaffat sig utbildning och egen försörjning. Man utsträcker därför kravet
på bosättning för att kunna få medborgarskap från 5 till 7 år.
 
Man skulle ju kunna tro att alla britter och holländare är sverigedemokrater, jag får se om
jag vågar gå så långt vid nästa EU möte att jag tar upp att jag inte tar i dem med tång.
 
Även inom Sverige ser vi ökade tecken på rasism. Genom sin hemska existens har riks-
dagsmannen Thoralf Alfsson kränkt en muslim så hårt att muslimen känt sig tvungen att
försvara sin religion genom upprepade mordhot.
 
Tyvärr åtalas han nu för detta, då han är dum nog att erkänna gärningen, som han motive-
rar med att Thoralf Alfsson är en äcklig jude och som ska malas till hund-och grisfoder.
 
Genom att nära samarbeta med dessa progressiva krafter visar vi att vi har de rötter vi har.
 
Jag kan nog aldrig förlåta mig själv att jag besökte julottan, så mycket självrannsakan och
ångest har jag aldrig tidigare känt.
 
Jag hoppas dock att ångesten snabbt släpper, så att jag kan återgå till min egen verklighets-
beskrivning.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig jul-
helg.
 
           
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0