FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Gårdagen blev startskottet för en av efterkrigstidens största händelser, slöjuppropet.
Själv tog jag redan tidigt på morgonen på mig min slöja, men mina rådgivare rådde  mig
att vara försiktig.
 
Man var rädd att det skulle bli känt att jag är muslim.
 
I samband med detta viktiga upprop, i klass med kampen för allmän rösträtt, blev det känt
att en 15 årig flicka i Egypten begick självmord för att hennes föräldrar tvingade henne att
bära slöja.
 
De hemska högerextrema krafterna var inte sena att utnyttja detta för att hävda att man ock-
så bör kämpa för rätten att inte bära slöja, inte bara rätten att bära slöja.
 
Man upphör aldrig att förvånas, efter 7 års styre borde väl även högerextremisterna ha för-
stått att vi i Alliansregeringen bara kan ta hänsyn till en sak i taget.
 
Forskare och akademiker larmar nu om en språklig kollaps vid universiteten, studenterna
kan vare sig läsa, ta till sig instruktioner eller uttrycka sig på svenska.
 
Detta visar på den slutenhet som råder i den akademiska världen. Att svenskan kollapsar i
takt med att arabiskan vinner mark är både en naturlig och eftersträvad utveckling. I Malmö
har man nått längst på detta område, där annonser Räddningstjänsten efter personal på
arabiska.
 
Motsvarande utveckling äger rum i Finland, där ska man inte heller ska få tala svenska.
 
Aftonbladet kritiserar idag våra ansvarsfulla skattesänkningar på 16 miljarder och menar att
dessa skattesänkningar inte är en hållbar lösning på skolkrisen.
 
Vi är inte ute efter hållbara lösningar på skolkrisen, det trodde jag alla hade upptäckt vid det
här lager, vi är inte ute efter hållbara lösningar överhuvudtaget.
 
Vi är ute efter att  vinna valet.
 
Vi har nu fått information om vad som ligger bakom president Obamas besök i Sverige. USA
militär tycks ha hittat en lösning på hur man får fram en supermänniska, bara man har tillgång
till rätt kromosomer.
 
Carl Bildt den Store har låtit meddela USA att han har rätt kromosomer, och besöket tycks va-
ra ett resultat av denna ödmjukt framförda information.
 
Våra satsningar mot piratverksamheten utanför Somalia tycks nu bära frukt, och vi ser hur pi-
ratverksamheten minskar utanför Somalia.
 
Genom vår ansvarsfulla flyktingpolitik har den nu förflyttats till Halland, men båtarna har de
lämnat hemma, då de inte erfordras på vägarna.
 
Stefan Fölster går nu till angrepp mot vår skolpolitik och menar att Jan Björklund måste tänka
om. Det är i sådana lägen det tydligt framgår vilket särintresse näringslivet verkligen är.
 
Dessutom tycks den där Fölster ha en verklighetsfrämmande syn på hur vi politiker driver vår
verksamhet.
 
Efter att ha tänkt länge och väl är det väl knappast någon som ska kunna kräva att vi också
ska tänka om, vi är glada om man upplever att vi tänker.
 
Dessutom borde den där Fölster förstå att skygglappar och fundamentalism inte ger de bästa
förutsättningar för att tänka om.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0