FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
När jag vaknade i morse kändes det som lugnet före stormen, inte en enda skottloss-
ning hade rapporterats under det senaste dygnet. Bara ett litet ynka knivmord i Malmö,
sådant får man räkna med om man inte har rätt uppfattning.
 
När jag lite senare fick besked om omfattande kulturyttringar i Vällingby, där skjutvapen var
inblandade ,blev jag lite lugnad, ordningen var så att säga återställd.
 
Gårdagen präglades annars av spekulationer om en regeringsombildning, och media speku-
lerade här om att Ewa Björling skulle lämna regeringen
 
Här blev jag uppriktigt överraskad, jag trodde hon redan hade lämnat regeringen. Senast jag
hörde av henne var när hon ljög i samband med Saudi affären.
 
Media hävdade också att Beatrice kunde vara aktuell att lämna regeringen. En sådan föränd-
ring blir lätt att genomföra och ligger i linje med ambitionen att banta antalet ministrar, då
hon inte behöver ersättas.
 
Media raljerade igår om Barack Obama besök och menade att nu är amerikanarna nöjda
ryssarna sura och svenskarna malliga.
 
Vi har anledning att vara malliga, vi har ju Carl Bildt den Store.
 
Apropå Carl har han tydligen blivit föremål för en förväxling. En överläkare i Borås har nu an-
mält Barack Obama för brott mot mänskligheten, något som kom som en överraskning.
 
Läkaren måste ha menat Carls misstänkta brott mot mänskligheten i Sudan.
 
Jans utspel om strängare krav på friskolorna har väckt många upprörda känslor, bland annat
går talesmän för centerpartiet och kristdemokraterna till hårt angrepp och menar att vi måste
värna om mångfalden. Peje Emilsson, själv verksam inom friskoleområdet, bör ju veta vad han
talar om, och han håller med Jan om att riskkapitalbolagen inte är lämpliga att verka inom väl-
färdsområdet, då de saknar den långsiktighet som är nödvändig.
 
Inom Alliansen är vi dock inte alltid eniga och vi står ofta för olika saker.
 
En del står för mångfald och en del står för enfald. Själv vill jag just nu inte uttala någon bestämd
uppfattning i frågan utan vill avvakta och se vilken uppfattning som ger bäst utslag i opinionen.
 
Ibland kan man ju stå för både mångfald och enfald.
 
SvD skriver idag om den människohandel, som avser unga flickors försäljning av sex. SvD och
författarna bakom artikeln tycks vara kritiska till vår förda politik. Man menar då att vi tenderar
att se milt på dessa brott och rubricerar dem som koppleri i stället för den människohandel det
rör sig om. Man sträcker sig så långt som att påstå att detta skulle vara ett medvetet systemfel,
som bygger på att vi sparar pengar, genom att koppleri är ett brott riktat mot staten och inte ger
de utsatta unga flickorna rätt till skadestånd och ombud i processer.
 
Att det är så är medvetet, men det är inget systemfel, det är i allra högsta grad en grundbult i
vår moderata politik.
 
Vi får aldrig tappa fokus på våra starka offentliga finanser, inte ens unga flickors rätt till skade-
stånd får stå i vägen för detta.
 
Laddbrokes presenterade igår oddsen för valutgången nästa år, och de visar att de hemska
sverigedemokraterna kommer över 10 %.
 
Håller detta i sig får jag flytta tillbaks till Täby. Jag håller just på att förbereda detta genom att
undersöka om man har kvar några skolor jag kan sälja till underpris.
 
I avvaktan på utgången känner jag mig tvungen att förse mig med en större tång.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet     
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0