FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNIN

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet       
 
Det viktiga hijabuppropet, troligen den enskilt viktigaste händelsen i vårt land sedan röst-
rätten infördes, sprids nu som ringar på vattnet.
 
Allt fler känner sig tvingade att ta på sig slöja.
 
Samtidigt väcker uppropet blandade känslor och rasistiska grupper ser här möjligheter
att driva sina frågor.
 
För att avleda uppmärksamheten pekar man nu på ett fall i Oskarshamn, där en svensk
kvinna nyligen blev tillfrågad av tre nyanlända svenskar, troligen palestinier, om hon var
svensk.
 
När hon svarade ja på detta blev hon grymt nerslagen och sparkad och man lämnade hen-
ne med orden:
 
Välkommen till Sverige, det är vårt land nu, inte Ditt.
 
Här ser man betydelsen av att vi svenskar så snabbt som möjligt integrerar oss och då kan
det vara en bra början att bära slöja.
 
Vi är också tacksamma för att media inte skrev om denna händelse på samma sätt som det
som utlöste hijabuppropet, man vet aldrig vad som kan hända när man underblåser främlings-
fientligheten.
 
Det väckte uppmärksamhet i går när Svenskt Fastighetsförmedling annonserade ut en villa,
där man som säljargument angav att grannarna enbart bestod av svenskar. Vi måste bli
mer uppmärksamma på denna typ av rasism och Eric Ullenfån kommer nu att få uppdraget
att se över hur den branschen ska saneras.
 
I ett första skede kommer vi att förbjuda alla argument, som kan tänkas knytas an till vad
som uppfattas som svenskt. Med denna nya inriktning kommer man inte att som säljargu-
ment kunna åberopa att en villa ligger på Djurgården, för där bor ju bara svenskar, och
att ange Skansen som ett näraliggande strövområde får anses som uteslutet.
 
Igår blev det också känt att mediemogulen Robert Murdoch blivit anklagad för att vara ra-
sist, då han skrivit att "samhällen måste integreras och muslimer har det svårast för detta".
 
Där ser man risken och faran med en fri press, något sådant skulle jag aldrig tillåta att sven-
ska media skrev om.
 
Som om detta inte räckte skriver The Economist om somalier och integration och menar att
"somalier är svårintegrerbara och väldigt lite anställningsbara". Man hänvisar visserligen till
statistik, men den typen av faktabaserad information skulle jag aldrig tillåta att någon för-
de fram i Sverige.
 
Försäkringskassan visar nu att sjukskrivningarna ökar lavinartat och kommer att öka ännu
mer. Detta tycks hänga samman med en stor ökning av stressrelaterade sjukdomar och en
ökad psykisk ohälsa.
 
Detta förstår jag inte alls. Både Anders och jag fick lära oss i MUF och på Timbro att
vi skulle privatisera allt, oavsett om det blir bra eller dyrt. Nu har vi under 7 år privatiserat
för glatta livet, och inte brytt oss om om det blir bra eller dåligt, dyrt eller billigt, och så ö-
kar de stressrelaterade sjukdomarna.
 
Troligen har vi gjort några fel på vägen, vi skulle sänkt sjukersättningen ännu mer, så att
ingen hade råd att vara sjukskriven.
 
Vi räknar dock med att denna ökning ska klinga av när vårt intima samarbete med sverige-
demokraterna öppnar upp för ett femte jobbskatteavdrag, då får många fler mer i plånbo-
ken och då kan man ju inte få en stressrelaterad ohälsa.
 
Det fick jag lära mig på MUF, att det finns inget viktigare än pengar. Har man bara pengar
kan man inte drabbas av psykisk ohälsa, inte ens om man inte får en vårdplats när man är
allvarligt sjuk.
 
Vi får i dagarna också veta att var fjärde friskola går med förlust och att konkurshotet är
stort för många av dem. Vi räknar med att denna situation blir något bättre när vi inför krav
på att föräldrarna måste inhämta och anallysera friskolans årsredovisning.
 
Själv tycker jag att detta krav, framför av Skolinspektionens GD, var så klokt att vi vill se
över möjligheterna att införa detta krav även på andra områden.
 
Närmast till hands ligger då att kräva att tågresenärer, som avser lösa returbiljetter, också
ska avkrävas att de inhämtar operatörens årsredovisning.
 
Annars kan man ju inte veta om det blir någon returresa.
 
Göran Hägglund lämnar nu en tillfredsställande förklaring till varför han inte håller något
sommartal, och menar då:
 
Ska man hålla ett sommartal ska man ha något bra att säga.
 
Vi ser med tillfredsställelse på denna insikt, som betydligt ökar våra möjligheter att vinna
valet.
 
Nu gäller det bara att också få tyst på Annie Lööf.
 
Aftonbladet skriver idag att det är dags att stoppa Fredrik Reinfeldt. Jag skrockade lätt,
jag kan faktiskt skrocka i andra sammanhang än fotbollsmatcher, när jag läste detta.
 
Mig stoppar man inte så lätt, idag kan väl ändå det inte ha undgått någon vad som händer
om man säger saker jag inte gett tillstånd till. Så här långt har jag fått tyst på de flesta med
min tång.
 
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet      
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
             
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0