FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet         
 
Rysslands fingerade flyganfall mot primära mål i Stockholm och andra platser har nu
tyvärr blivit känt. Vi försökte i det längsta hemlighålla detta, för att ingen ska tro att
Ryssland är eller kan komma att bli ett hot.
 
Försvarsministern, regeringens egen lilla fjolla, hälsar Er att det ryska anfallet är ett
intressant inslag i debatten.
 
En del tycks förvånade över att inga piloter eller plan fanns i beredskap, men vi i den
ansvarsfulla regeringen är inte  förvånade. Visserligen sa försvarsministern, regeringens
egen lilla fjolla, i Sälen har vi alltid har en beredskap mot det oförutsägbara, men det är
ju sådant vi säger om allt, vi trodde inte att någon skulle fästa avseende vid sådant.
 
Försvarsministern, regeringens egen lilla fjolla, låter hälsa att avsaknaden av beredskap
är ett intressant inslag i debatten.
 
Gårdagens SOM undersökning, som visar att allt fler är missnöjda med trygghets- och
socialförsäkringssystemen, gör mig stolt, mycket stolt. De som läst mitt fina manifest, det
Sovande Folket, vet ju att jag arbetar för att ingen med bidrag ska kunna leva över svält-
gränsen.
 
SOM undersökning visar här att jag är på rätt väg och redan nått långt. Ge mig bara fyra
år till vid makten, så ska jag se till att alla är missnöjda, och att ingen med bidrag ska und-
gå att svältas.
 
Vi tvingar nu Riksrevisionen att skära ner sin verksamhet. De tycks ha missförstått sitt upp-
drag och framfört kritik även mot Regeringskansliet i olika sammanhang. Sådant gör man
inte ostraffat. Vi skär nu ner anslagen, så att de bara kan revidera sådant som inte kan på-
verka bedömningen av vårt kraftfulla och ansvarsfulla styre.
 
Sentios väljarundersökning i går ger oss hopp inför valet. Även i denna undersökning lycka-
des man hitta några centerpartister.
 
I Norrköping drabbades man under helgen av en större skolbrand. Vi har Europas största
invandring och i särklass mest skolbränder i världen. Det finns de som ser ett samband här,
men så är det naturligtsvis inte.
 
Under natten mördades en kvinna i Rosengård, så vi lyckas fortfarande hålla vår statistik
uppe, minst ett mord om dagen.
 
Vi rapporterade i går om den palestinske läkaren som lämnade ut uppgifter till föräldrar
om hemliga uppgifter rörande deras döttrar sexualitet.
 
Vi har uppgifter som tyder på att den nu mördade är en sådan dotter och att man försökt
få henne att ramla från balkongen, men blivit avbrutna i sina ansträngningar.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet.      
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
 
Riksrevisionen gör mig riktigt sur, den också.
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0