FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och särskilt försvaret  
 
Gårdagens väljarundersökningar gav oss råg i ryggen. United Mind undersökning
visade att man fortfarande kan hitta både kristdemokrater och centerpartister, om
man letar tillräckligt noga.
 
Yougovs regionundersökning i Skåne var emellertid inte tänkt att den skulle bli känd.
Vi gjorde ett tappert försök ihop med Sydsvenskan för att även här hålla inne med så-
dana uppgifter svenskarna inte bör känna till.
 
Nu läckte ändå uppgifterna ut och vi kan då notera, att det finns fortfarande svenskar
som valt att bo kvar i Skåne, men vi ska nog kunna skrämma bort dessa också.
 
Det ryska fingerade anfallet mot oss har gett oss många goda erfarenheter. Vi vet nu
att insatsledningen inom försvaret är lika inkompetent, som försvarsministern och övrig
personal på departementet, nåja kanske inte lika inkompetent men nästan.
 
Samtidigt får jag en bekräftelse på min uppfattning om de oföretagsamma svenskarna,
som jag ser som ett sovande folk.
 
Nu prövade ryssarna oss och möttes av en snarkning, mer rätt kan jag inte få här,
 
Lars Svensson uppger nu att han lämnar Riksbanken. Vi ser med lättnad på detta, det
har varit besvärligt att ha en kunnig inom direktionen, som byggt sina slutsatser på en
god analys. Nu kan vi lättare upprätthålla en högre ränta än omvärlden utan att behöva
konfronteras med en massa obehagliga sanningar.
 
Vi hör nu att det planeras en kupp inom socialdemokraterna mot Veronica Palm. Sådant
gillar jag, vem minns inte mina kupper för att nå ordförandeposten i MUF och partiledar-
posten.
 
Den dagen man ser sina kollegor och väljare som medmänniskor ska man inte ägna sig
åt politiken, i vart fall inte inom moderaterna.
 
Lööf gav igår KU en ursäkt på min order, det var nödvändigt då hon ljög så dåligt att det
blev upptäckt. Jag har också informerat henne att hon måste lära sig ljuga bättre, om det
ska finnas en plats för henne i regeringen.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet och särskilt försvaret  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
 
Gud vad livet kan vara jobbigt, jag kan inte hitta min tång.
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0