FÖRSVARSMINISTER SOM SKÄMT

Dummare kan ingen vara
 
Den ryska provokationen mot Sverige har säkert en förklaring, men den får vi
säkert ingen klarhet i.
 
Däremot tycks vi ha  fått klarhet i, mer klarhet, hur enfaldig vår försvarsminister
tycks vara.
 
I Sälen fick vi höra  att vår säkerhetspolitik och utrikespolitik bygger på att
vi har en ständig beredskap att sätta, även om det oförutsägbara inträffar.
 
VI FICK OCKSÅ VETA ATT DET ÄR FÖRSVARETS UPPGIFT ATT STÅ FÖR
DENNA BEREDSKAP.
 
VI HAR OCKSÅ FÅTT VETA ATT DENNA BEREDSKAPUPPGIFT INNEBÄR
ATT TVÅ PLAN MED PILOTER SKA STÅ STÄNDIGT BEREDDA.
 
Nu stod vare sig två plan eller ett plan beredda, det fanns ingenting, absolut ingen-
ting av det som skulle finnas.
 
VILKEN IDIOT SOM HELST KAN DÅ BEGRIPA ATT DET BEGÅTTS FEL.
 
Men försvarsministern kan inte  begripa om det gått fel eller inte och säger:
 
JAG KAN INTE SÄGA OM DET BEGÅTTS FEL ELLER INTE.
 
Om vilken idiot som helst kan säga att det begåtts fel, vad är man då om man
inte kan begripa det vilken idiot som helst förstår.
 
MAN ÄR FÖRSVARSMINISTER I SVERIGE.
 
Tur i oturen är ju att vi inte har ett försvar.
 
Fjollan till försvarsminister blir enligt uppgift tillfrågad om hon har förtroende för sig själv.
 
Med ryggmärgen blir då svaret, inlärt på någon tankesmedja:
 
Jag har förtroende för mig själv så länge jag har förtroende för mig själv.
 
På frågan om hon kan sitta kvar, blir svaret efter lång betänketid:
 
Jag sitter kvar så länge jag sitter kvar.
 
 
Det  är ju tur att ryssen är snäll nuförtiden
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0