MORGONHÄLSNING FRÅN DEN STORE LEDAREN

Morgonhälsning från den store ansvarsfulle ledare
 
Som ansvarsfull statsminister för det Sovande Folket önksar jag Er alla
God Morgon och en god fortsättning på dagen.
 
Som alla känner till pågår det en presidentvalskampanj i USA och inslagen
där vittnar om hur ansvarslös politik man för där och ansvarsfull politik jag
för här.
 
Natten till idag höll förre president Bill Clinton ett tal som syftade till att stödja
Barack Obama och hana visade i detta talet hur ansvarslös politik man tänker
sig föra i USA framöver.
 
För att Ni ska förstå hur tacksamma NI ska vara för den ansvarsfulle Stats-
minister Ni själva har tar jag mig friheten att citera del av Bill Clintons tal.
 
Bill Clinton menade:
 
Vi demokrater vill föra en politik där vi gör saker och löser problem ge-
mensamt medan republkanerna anser att var och en ska sköta sig själv.
 
Jag hoppas att Ni förstår vad jag menar, hur skulle det se ut om vi förde en
politik som byggde på att vi var solidariska med varandra, då skulle ju sjuka
få rimlig ersättning, arberslösa högre ersättning och man vet inte var det skulle
sluta.
 
Jag kan försäkra Er alla mentalt handikappade medborgare att Alliansregeringen
kommer aldrig att svikta i sina ambitioner och vi kommer framöver att anstränga
oss ändå mer att sätta press på resurssvaga och gynna redan resursstarka.
 
Allt för att gynna jobb linjen och överlåta på Er alla att ta ansvar för sig själva.
 
Själva har ju vi ministrar redan tagit ansvar för oss själva så att vi är försäkrade
att själva slippa belasta jobblinjen.
 
Jag önskar Er en god fortsatt dag.
 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0