INVANDRARCIRKUS

Konsten att göra sig till åtlöje
 
Tänk att det finns politiker som arbetar frenetiskt på att göra sig själva och
landet till åtlöje.
 
Fast det kanse inte så är så jobbigt, det är ju andra som får betala.
 
Inslag  i invandringscirkusen börjar nu bli riktigt komiska, om man bort-
ser vad det för med sig förstås.
 
Gruppen somalier har ju en längre tid varit kritiska till svårigheterna, som de
uppger sig uppleva, att ta hit anhöriga. Detta är ju löst nu, i vart fall för soma-
lierna.
 
Men nu upplever den somaliska gruppen att man fått ett nytt problem på
halsen, vilket de menar kan riskera deras möjligheter till kontrollös in-
vandring till Sverige.
 
Medborgare i olika grannstater har nu uppmärksammat  hur lätt det  är att få
asyl i Sverige, man menar att det räcker med att uppge man är somalier.
 
Ett stor antal från dessa grannstater uppges nu ha sökt och fått asyl i Sverige
med uppgivande att de är somalier. Somalier i sin tur uttrycker rädsla för att
denna ström kan medföra problem för dem.
 
En av dessa "somalier" som inte är somalier och som inte kommer från Somalia
har mailat "hem" och detta mail har på något sätt kommit i orätta händer, eller rätta
händer beroende på hur man ser.
 
Något nedbandat säger mailet följande.
 
JAG HAR KOMMIT TILL PARADISET. NÄR JAG KOM HIT STÄLLDE MAN
NÅGRA FRÅGOR, JAG SA ATT JAG KOM FRÅN SOMALIA. INGEN BRYDDE
SIG OM ATT KONTROLLERA MINA UPPGIFTER. JAG BEHÖVER INTE AR-
BETA MEN FÅR PENGAR ÄNDÅ. HEMMA ARBETADE JAG 18 TIMMAR MEN
FICK INTE LIKA MYCKET PENGAR. JAG HAR OCKSÅ FÅTT EN FIN BOSTAD.
ALKOHOLEN OCH CIGARETTERNA HÄR ÄR BILLIGA OCH JAG SOM TYCKER
OM ATT DRICKA ALKOHOL OCH RÖKA KAN GÖRA DET HUR MYCKET JAG
VILL.
 
Och slutklämmen i mailet är:
 
KOM HIT TILL PARADISET.
 
Visste man inte om vilka oerhört negativa konsekvenser det medför på olika områden
med denna okontrollerade invandring, skulle man ju tycka att att detta mail är hejdlöst
lustigt.
 
Vare sig man tycker att det är roligt eller inte bevisar det i sin enkelhet tydligt och rätt-
ramt en omständighet.
 
Invandringspolitiken har kapsejsat.
 
Det är ju tidigare känt att ett antal arabiska hemsidor runt om i Världen ger anvisningar
för hur man ska tillrättalägga sin bakgrund för att komma in i Sverige.
 
Detta är känt av alla ansvariga, men ingen fäster avseende vid detta.
 
Mailet får nog ändå anses ta priset.
 
Man får väl i vanlig ordning utgå ifrån att minister Erik Ullenfån inte begriper vad mailet
gerv uttryck för utan i stället uttrycker sin tacksamhet över att en somalier som inte är
somalier är tacksam.
 
För att ha kommit till Paradiset, för det är ju det Alliansregeringen påstår sig skapa
med sina "öppna gränser".
 
Cirkus är det i alla fal, men alla cirusar är ju inte värda att skratta åt.
 
 
Erik Ullenfån som cirkusdirektör
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0