DAGENS TAL FRÅN DEN STORE LEDAREN

Morgonhälsning till det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle statsminister hälsar Er välkomna till en ny dag under
Alliansrgeringens ansvarsfulla ledning.
 
Jag  försöker undvika att se bakåt, utan väljer att se framåt, men idag
känner jag att jag vill kommentera gårdagens Debattprogran I SVT
som säkert berört oss alla.
 
Bristerna i dagens omsorg, när det gäller psykisk ohälsa, fördes på tal.
Att det skulle föreligga brister är en ren vanföreställning.
 
Visserligen är resurserna totalt i dag mindre än de varit förut, men detta
beror på en medveten satstning, de resurser som avsattes förr var för höga
och en anpassning har nu skett.
 
Alliansregeringens bedömning är att resurserna fortfarande är för höga och
vi kommer fortlöpande att trappa ner både kvalitet och kvantitet när det
gäller dessa resurser.
 
I retoriken kommer vi naturligtsvis även i fortsättningen framställa det som
om vi satser mer inom detta område.
 
De begränsade resurser som ändå blir kvar, måste till stora delar omfördelas,
och det tror jag alla ställer sig solidariska med. Nyanlända, som i allt större ut-
sträckning kommer till Sverige genom våra målmedvetna satsningar, inrymmer
stora grupper som för med sig omfattande psykisk ohälsa.
 
Alliansregeringen ser det som en viktig prioritering att omfördela resurserna till
dessa grupper och det kommer naturligstvis att påverka vården för svenskar.
 
Den kommer successivt att bli allt mindre för att så småningom helt upphöra när
vi nått målet att nyanlända är fler än vad jag brukar kalla etniska svenskar.
 
Det förekom tyvärr kritik mot att minister Maria Larsson, skämtsamt kallad grodan,
valde atttt inte närvara i programmet. Detta var efter instruktioner från Er ansvarsfulle
statsminister.
 
Maria Larsson ansvarar inte inför väljarna utan ansvarar bara inför mig och dessutom
kan man aldrig vara säker på att hon säger rätt saker.
 
Dessutom är det en utbredd vanföreställninbg att jag själv på något sätt skulle vara
ansvarig inför väljarna.
 
Inget kan vara mer fel, själv är jag bara ansvarig inför marknaden.
 
Er ansvarsfulle statsminister önskar Er nu en fortsatt God Dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0