MORGONHÄSLNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar der flesta av
Er välkomna till en ny solig dag.
 
I dag vill jag absolut inte välkomna Aftonbladet, jag vill inte ens ta i tidningen
med tång. I går kände jag mig pigg, när jag fått beröm, och idag känner jag mig
trött, mycket trött, när jag inte får beröm.Och så känner jag mig tjurig.
 
Jag är inte van vid att få kritik för att jag inte förstår, jag är mest van vid att för-
klara att andra inte förstår.
 
Nu påstår Aftonbladet, i en artikel om a kassan, att denna måste förändras.
Aftonbladet påstår att så gott som alla förstår att den måste ändras, och menar
att jag är den ende som inte förstår detta.
 
Här går tidningen absolut för långt,och tidningen har som vanligt fel, det är en van-
föreställning man försöker sprida. Det är precis tvärtom, jag är den ende som för-
står och det är alla andra som inte förstår.
 
När jag får höra sådana vanföreställningar blir jag tjurigare än annars.
 
Som om inte detta skulle räcka blir jag beskyld för att inte visa mig ansvarsfull när
det gäller säkerheten vid våra kärnkraftsverk.Den här kritiken vittnar om att alltför
många fortfarande tar yttrandefriheten för given.
 
Det är inte andra som ska avgöra om jag är ansvarsfull eller inte, det ankommer på
mig att avgöra, jag är ju statsminister.
 
Och i egenskap av statsminister har jag redan tidigare beslutat att jag är ansvarsfull.
till och med världens mest ansvarsfulla statsminister.
 
Sedan har jag när det gäller ansvar för känrkraften inget ansvar alls. Det ansvar som
ankommer på mig ansvarar kärnkraftsbolagen och marknaden för, det trodde jag att'
alla insåg.
 
Att säga att man tar ansvar är inte detsamma som att man tar ansvar, det trodde jag
också att alla förstod.
 
När man inte förstår det blir jag riktigt, riktigt tjurig.
 
Tidningarna hävdar också att den bristande säkerheten vid kärnkraftverken stressar
mig. Inget kan vara mer fel, jag blir aldrig stressad, jag stressar bara andra som inte
tycker som jag.
 
Förresten har jag ingen anledning att känna mig stressad av den bristande säkerheten
vid kärnkraftverken, jag har min försörjning säkerställd ändå.
 
Och med detta vill jag önska de flesta av Er, Aftonbladet undantaget, en fortsatt god dag.
 
Och glöm inte under dagen att jag är ansvarsfull och kraftfull, för annars blir jag ännu
tjurigare.
 
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0