MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälser de flesta av Er
välkomna till en ny dag, som tycks bli en vacker dag.
 
Tyvärr måste jag medge att jag känner mig upprörd, och jag känner mig så upp-
rörd att jag idag inte känner för att hälsa Dan Olofsson välkommen heller.
 
Rättshaversisten Dan Olofsson är ett orosmoment som ställer orimliga krav både
här och där, och det gör mig upprörd. Det var förresten denne Dan Olofsson som
bjöd antisemiten Ilmaru på bjudresa för några år sedan, så det finns ju all anled-
ning att bli upprörd.
 
Nu säger sig Dan Olofsson komma med ett upprop som kräver en granskning vad
som hände finansmannen Mats Sundqwist, sådant gör mig riktigt upprörd. I det
Alliansstyrda Sverige sker ingen granskning av vare sig det ena eller det andra
om ärendet gäller staten, framför allt inte om det mesta tyder på att staten har
gjort fel.
 
Dan Olofsson är missnöjd med att barnens konton plundrats på några miljoner
kronor. Staten plundrar inga konton, vi tar bara det vi behöver.
 
Olofsson motiverar uppropet med att det berör tilltron till staten. Detta tyder på en
naivitet som känns overklig. Alliansen bygger inte sin makt på någon form av tilltro,
vi bygger den på retorik, som får folk att tro de har tilltro.
 
I uppropet hänvisas till att Mats Odell ansett att statens hantering varit regelvidrig.
Vad kristdemokrater tycker eller inte tycker är inget vi moderater fäster avseende
vid, de är ju snart borta från politiken.
 
Det hänvisas också till att Bo Lundgren menar att detta är inget staten tar ansvar för. Det
kan aldrig sägas för många gånger. Vi i Alliansregeringen tar aldrig ansvar, däremot
är vi angelägna att säga att vi tar ansvar, ju fler gånger vi säger det, desto fler tror på det,
det har Per Slingerman sagt.
 
Det framförs också att minister Peter Norman inte skulle känna ansvar för detta. Där
har han mitt fulla stöd, han ska inte känna ansvar här heller.
 
Så mitt ställningstagande när det gäller detta upprop är väldigt klart. Staten tänker
inte medverka till att det bringas någon form av klarhet här heller.
 
Och att vi skulle visa någon form av ansvar som skapar tilltro borde till och med en sån
som Dan Olofsson kunna inse att sådant sker inte i ett Alliansstyrt Sverige.
 
Vi i Alliansregeringen ägnar oss bara åt ministerstyre och enskilda fall när det gynnar oss,
så det blir väldigt lätt att avfärda detta upprop.
 
Och med detta önskar jag de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0