MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade startsminister hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny spännande dag.
 
I dag vill jag hälsa särskilt välkomna alla goda vänner i jägarförbundet, de bör
också vara särskilt tacksamma mot Alliansregeringen en dag som denna.
 
Alliansregeringens minister Lena Eek är god vän med många inom Jägarförbundet
och har nu tillgodosett sina vänners önskemål, att alla vargar på sikt ska bort.
 
Jag ser med tillfredsställesle på att Lena Eek  nu tar detta framtidsinriktade steg.Själv
har jag många goda vänner inom förbundet och ser Lena Eeks förslag som en förut-
sättning för att jag även framöver ska kunna upprättahålla denna vänskap.
 
Jag tror säkert att alla förstår att inbjudningar till jakter och tillställningar måste prio-
riteras framför att ha en livaktig vargstam.
 
Förslaget är framtaget i samarbete med Jägarförbundet, som fått bestämma hur stor
stammen ska få vara. Alliansregeringen avser därför sätta stammen på en så låg nivå
att den inte ska kunna överleva.
 
Både Alliansregeringen och Jägarförbundet ser därför förslaget som ett första steg att
utrota dessa vargar.
 
Alliansregeringen är väl medveten om att förslaget strider mot EU regler som syftar till
att skydda utrotningshotade djur. Vi ser dock EU som så försvagat just nu att vi kallt
räknar med att EU inte vågar ta upp denna frågan. Man är från EU säkert medveten
om att Sverige då kan blockera en bankunion, så vi känner oss trygga med att lägga
detta förslag.
 
Enligt källor kommer jag också att hedras med en särskild utmärkelse från Jägarförbun-
det med anlening av Alliansregeringens tillmötesgående mot jägarna.
 
Och med detta önskar jag de flesta av Er, särskild då alla jägare, en fortsatt trevlig dag.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0