MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Den senaste väljarundersökningen från Novus har gjort att jag haft svårt att
sova under natten, den har gjort mig riktigt bekymrad. Skulle dessa siffror hålla
i sig till valet blir jag tvungen att börja arbeta.
 
Redan som ansvarsfull ordförande i MUF skrev jag en bok, där jag menade att
huvuddelen av väljarna är mentalt handikappade. Jag räknade aldrig med att få
så rätt, de mentalt handikappade ökar i takt med att moderaterna tappar röster.
 
Vi moderater har ju också alltid hävdat att alla utanför Stockholm är obegåvade
lantisar. Nu tycks vi tappa mer röster utanför Stockholm, vilket inte kan tolkas på
annat sätt än att lantisarna är mer obegåvade än vad till och med Anna Batra
Kíndblad hävdar.
 
Centerpartiet hamnar återigen under 4 % gränsen och det överraskar inte. Med
hänsyn till de uttalanden partiets ledare gjort är det mer överraskande att partiet
får några röster överhuvudtaget.
 
Inte heller kristdemokraterna når över 4 % och de tycks bli färre och färre, just
nu finns det ingen anledning att räkna med dem längre, och det är kanske lika
bra det. Ett parti, som hyllar verklighetens folk, hör egentligen inte hemma i
Alliansen. Mentalt handikappade och obegåvade lantisar är inte våra kärnväl-
jare. Tillsammans med Miljöpartiet måste vi nu inrikta hos på andra grupper.
 
Samtidigt som undersökningen ger oss sämre siffror räknar vi därför med att ge-
nom förhandlingar med Miljöpartiet kunna bilda en regeringsduglig regering.
Miljöpartiet har redan öppnat upp för att stöjda vår moderata politik, om vi i gen-
gäld accepterar att ta hit alla bekanta till de anhöriga som nu lovats uppehålls-
tillstånd i Sverige.
 
Detta ser vi som positivt, gruppen utgör ett antal miljoner, och det finns säkert en
och annan här som kan förstärka jobblinjen.
 
Sedan förstår jag inte vad det är som drar hos den där Löfven, när han tiger vinner
han röster, men när jag talar tappar jag röster, jag får det inte att gå ihop.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0