MORGONHÄLSNING TILL DET SOVANDE FOLKET

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
I dag känner jag dock inte för att hälsa Skatteverket välkomna, inte ens
Svenska Dagbladet är välkomna i dag. I mitt Allianssverige finns det inget
utrymme för obstruktioner.
 
Vi har nyligen meddelat att vi kommer att effektivisera olika myndigheter på
det sättet än de inte kan obstruera mot Alliansregeringen. Mitt under denna
process obstruerar Skatteverket, och man obstruerar inte mot vem som helst.
 
Man obstruerar mot mina bästa vänner, de innovatörer som är nödvändiga för
att kyftorna i landet ska kunna göras ännu större.
 
Inga innovatörer i modern tid har stöttat Alliansregeringen så effektivt när det
gäller att vidga klyftorna mellan olika grupper. Dessa innovatörer har vi bjudit
in i våra finaste salonger och nu kommer Skatteverker och påstår att de smuss-
lar.
 
Man sträcker sig så långt som att de undahållit skatt och nu blir jag riktigt upp-
rörd.
 
Det är själva grunden i den moderata politiken att de som tjänar mest ska skatta
minst, någon anledning att rösta på oss moderater måste väl ändå finnas. Och nu
menar Skatteverket att de smusslar. Det är alldeles uppenbart att det finns utrymme
för effektiviseringar inom Skatteverket.
 
Ännu mer upprörd blir jag när Svenska Dagbladet visar sig sympatisera med dessa
obstruktioner, Svenska Dagbladet ska ju vara moderat och förväntas därför inte stå
för en sådan linje. Där har man fräckheten att avslöja att en av mina bästa vänner
undanhållit några miljarder i skatt, som om det skulle vara något i det Alliansstyrda
Sverige. Dessa summor måste ju ses relaterade till de viktiga uppgifter de har i
samhället, att de ska bli rikare än alla andra.
 
Denna drivkraft ska uppmuntras, inte motarbetas, och då framstår några skattemil-
jarder hit eller dit som futtigheter.
 
Med detta sagt kan jag lugna alla väljare, vi i Alliansregeringen kommer fortsätta att
stödja viktiga innovatörer, så att de kan fortsätta att slussa skattepengar till olika skatte-
paradis.
 
Jag hoppas att alla inser att dessa innovatörer har vårt fulla stöd i sin kamp mot Skatte-
verket och Svenska Dagbladet, annars hade vi ju stoppat dem långt tidigare.
 
Nej, Björn Saven och mina övriga goda vänner kan fortsätta att sova lungt, jag kommer
att arbeta för att de även fortsättningsvis kommer att bjudas in till de fina salongerna,
såsom Nobelfesten, på samma sätt som jag arbetar för att vissa demokratiskt valda
inte ska bjudas in.
 
Och med detta önskar jag Er alla en fortsatt trevlig dag, och då särskilt Björn Saven,
som jag ser som en av moderaternas största föredömen.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0