MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STOTE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag, som tycks föra med sig vackert väder.
 
Det politiska vädret är tyvärr inte lika vackert, och det är  som vanligt vi mode-
rater, som är ansvarsfulla, medan andra partier visar stor ansvarslöshet.
 
Vi moderater visar vår stora ansvarsfullhet genom att blicka framåt, och redan nu
arbeta för en ansvarsfull politik efter valet 2014. Andra partier planerar i stället
att föra en ansvarslös politik efter valet, något vi moderater inte kan ställa upp
på.
 
Sedan jag tillträdde har vi moderater ständigt uppvisat stor ansvar. Vi har gjort
det möjligt för trogna partikamrater att slippa arbeta efter att de slutat sitt riksdags-
mandat.
 
Vi har också ansvarsfullt utformat reglerna så att våra trogna partikamrater kan få
dubbla ersättningar, i stället för att behöva nöja sig med bara en ersättning.
 
Men nu tycks vi moderater stå isolerade i detta ansvarstagande. Övriga ansvars-
lösa partier, tom vissa allianspartier, arbetar för en ansvarslös politik efter valet.
 
Man menar från detta håll att pensionsbestämmelserna ska begränsas till att bara
omfatta några år, inte vara livslånga.
 
Detta skulle ju kunna medföra att jag själv inte får livslång pension, och det skulle
ju vara förfärligt ansvarslöst, det skulle ju vara lika ansvarslöst som att arbeta för
att medborgarnas pensioner inte skulle minska.
 
Jag har därför sagt till vår partigrupp at de ska fortsätta att arbeta för att jag ska få
en livslång pension, även om reglerna ändras efter 2014.
 
Om enstaka ministrar inte visar ansvasrfullhet i denna fråga är jag inte främmande
för en regeringsombildning, som säkerställer att jag får livslång pension efter 2014.
 
Själv kommer jag under den närmast tiden att lägga all kraft på att andra ska inse
att vi ska föra denna ansvarsfulla politik, så att jag inte behöver stå lottlös några år
efter 2014.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0