MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av
Er välkomna till en ny dag.
 
Min hälsning idag sker från Burma, ett föregångsland i dag på många sätt.
Här gör folk som de blir tillsagda, det finns inte heller några som har van-
föreställningar, alla tycker som de blivit tillsagda att tycka.
 
Hemma finns det fortfarande sådana som inte tycker som jag. Mina erfaren-
heter från Burma är därför genomgående goda, här finns inga kritiska röster,
som är så kritiska att man inte vill ta i dem med tång.
 
Vi har redan påbörjat ett omskolningsarbete i Sverige med Burma som förebild.
Bengt Westerberg har som ett led i detta utarbetat ett förslag till upprättande av
omnskolningsläger, där lärare ska omskolas till att tycka rätt. I Burma är man
imponerad av detta omskolningsarbete.
 
Även när det gäller folkhälsoläget har man kommit längre i Burma än vad
vi gjort i Sverige. Ett av mina överordnade mål är att ingen i Sverige som
har bidrag, och det har de flesta, ska leva över svältgränsen. Tyvärr har
vi i Alliansregeringen långt kvar till detta mål. I Burma lever de flesta på
svältgränsen. Jag tar därför med mig hem intryck från detta, så att vi hemma
kan nå vårt mål, att de flesta svenskar också ska leva på svältgränsen.
 
Om detta kan NI läsa mer om i min fina bok, där jag beskriver Er som mentalt
handikappade.
 
Även sjukläget i Burma tycks vara mycket gott, här tycks det överhuvudtaget
inte förekomma någon sjukpenning, alla är tillsagda att vara friska och jobba.
 
Enligt rapporter jag fått hemifrån är läget desto dystrare hemma, försäkrings-
kassan hävdar att man behöver mer pengar för att fler blivir sjuka.
 
Fler sjuka, enligt våra mål ska inga sjuka vara sjuka.
 
Här har vi mycket att lära av Burma, fler ska inte bli sjuka, i vart fall ska de
inte vara så sjuka att de får sjukpenning.
 
De ska stå, eller ligga, till arbetsmarknadens förfogande, det är min ambition.
 
Sedan tycks det bli fler och fler som är sjuka längre tid än de får vara sjuka,
ett klart misslyckande för Alliansregeringen.
 
Vi måste bli tydligare och sätta regler, som gör att folk inte kan vara sjuka hur
länge som helst. Vi har därför gett uppdrag till Socialstyrelsen för att upprätta
listor på hur länge man får vara sjuk för de mest vanligaste sjukdomarna.
 
Som exempel kan nämnas att när det gäller döende cancerpatienter får dessa
vara sjuka under så lång tild som 30 dagar, innan de ska stå, eller ligga, till ar-
betsmarknadens förfogande.
 
Mitt besök i Burma har därför gett mig ny inspiration, kan Burma så bör vi också
kunna. Både svält och inga sjuka framstår nu som helt realistiska mål.
 
Det huvudsakliga målet för resan har varit att skapa möjligheter för export. Det
har visat sig att här finns obegränsade möjligheter till stora exportframgångar,
militärledningen i Burma vill köpa många av de vapen vi kan tillhandahålla.
 
En av mina viktigaste uppgifter när jag kommer hem, blir därför att hitta möjlig-
heter att kringgå de regler, som säger att vi inte får exportera vapen till länder
som Burma.
 
Handelsminisyer Eva Björling kommer att bli till oumbärlig hjälp i detta arbete,
hennes förmåga att ljuga och kringgå regler är väl omvittnad.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister en fortsatt trevlig dag.
 
 
AE
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0