MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
SIFO undersökning i dag tyder på att jag fortfarande har allt färre att hälsa väl-
komna.
 
Jag har förstått att många förundras över hur jag som statsminister kan anse
att jag inte representerar alla medborgare. Det är mycket lätt att förklara.
 
Jag tål ingen kritik och de jag inte hälsar välkomna är de som kritiska, och som
vald regeringschef står det mig fritt att följa grundlagen eller inte.
 
Vi närmar oss nu valet och måste därför korrigera vår politik lite. Tidigare, när det
var långt till valet, ansåg vi att höga avgifter till a kassan var nödvändiga för den
ekonomiska politiken. Nu när valet närmar sig ser vi fortfarande att detta gäller men
vi ser nu att vi måste prioritera på ett annat sätt.
 
För att få så många väljare som möjligt sänker vi därför avgifterna till a kassorna.
 
Vi känner att vi kan göra denna ansvarsfulla förändring med gott samvete, då vi
till stor del lyckats enligt det uppsatta målet, att sänka lönebilden för så många som
möjligt.
 
Även på andra områden ser vi oss tvungna att revidera vår politik inför valet.
 
Tidigare gjorde vi tillväxtprogoser, som var väldigt höga, mycket högre än alla
andra länders och mycket högre än vad vi själva trodde på. Denna skönmålning
syftade till att alla skulle tro att vår ansvarsfulla politik var så ansvarsfull och kraft-
full som vi hävdade att den var.
 
Det tycks nu som att vi tog i för mycker, skönmålningen blev alltför uppenbar, många
tycks ha förstått att vi manipulerade tillväxtprognoserna.
 
För att detta inte ska skrämma väljare inför valet  kommer vi att revidera ner tillväxt-
talen. Fortfarande kommer de att medföra en skönmålning, men en något mindre skön-
målning.
 
Visar det sig att väljarna också genomskådar denna skönmålning kommer vi att genom-
föra så många revideringar inför valet att jag får sitta kvar som statsminister.
 
Även om vi nu skriver ner tillväxten får ingen glömma att vi fortfarande är bättre än alla
andra. Alliansrgeringen kommer aldrig att medverka till att det släpps siffror som skulle
kunna visa att vi inte är bättre än alla andra.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
 
 
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0