MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister önskar de flesta
av Er välkomna till en ny dag.
 
Jag har förstått att några mentalt handikappade medborgare ställer sig
frågande till varför min gode vän Sten Tolgfors ska få dubbla löner.
 
Detta har jag svårt att förstå, all vår politik syftar till att alla mina vänner
ska få dubbla löner, det trodda jag att jag klargjode när Ulrika Schenström
fick dubbel lön.
 
Detta är inget att förundras över. Om en regering är ansvarsfullare och kraft-
fullare än alla andra regeringar, då ska också jag och mina vänner ha kraft-
fullare ersättningar än alla andra, det trodde jag även Ni mentalt handikappade
medborgare förstod.
 
Dessutom är ju våra löner och ersättningar satta utifrån andra kriterier än vad
som gäller på arbetsmarknaden. Skulle man se till vår kompetens skulle vi ju inte
få betalt överhuvudtaget, så vi har tvingats att införa andra kriterier för hur löne-
nivåerna ska utformas.
 
Ju mer man ljuger, desta mer ska man ha betalt.
 
Det förklarar varför min gode vän Sten Tolgfors ska ha dubbla löner.
 
Och med detta vill Er ansvarsfulle statsminister önska de flesta av Er en fortsatt
trevlig dag.
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0