Nationaldagen

Som värde- och kulturkonservativ uppskattar jag firandet av vår Nationaldag.
Sedan urminnes tider har vi många seder och ett omfattande kulturarv, som
vissa av oss tycker är värt att bevara.

Tyvärr är det svårt att veta vad som är tillåtet att fira eller inte, gränserna verkar
väldigt vaga. Det tycks alltid vara någon som känner sig kränkt av något, inte
alltid lätt att förstå varför.

Själv hissade jag flaggan i morse. För säkerhets skull förvissade jag mig om att
ingen såg mig, när jag hissade flaggan, någon kan ju känna sig kränkt och låta
sitt trauma gå ut över mig.

Jag kommer också traditionsenligt att sjunga vår fina nationalsång. De sista
verserna kommer jag dock för säkerhets skull att sjunga tyst för mig själv, man
vet aldrig vem som kan lyssna och man är ju rädd för att bli beskylld för hatbrott.

Apropå hatbrott erinrar jag mig ett skämtsamt inslag som vår uppskattade minisister
Jan Björklund vågade sig på vid ett tillfälle.

Han var, på goda grunder naturligstvis, upprörd över att ett antal barn skulle ut-
visas. I sin visdom lät han då meddela att detta upprörande och inhumant och
skälet han angav var "barnen har ju inte valt sina föräldrar".

Nu vet ju alla att barn till och ifrån utvisas och att Jan Björklund, så vitt är känt,
inte gått på gator och torg och protesterat med detta inslag i vår asylpolitik.

Det medför ju rent logiskt utifrån Björklunds uttalande, att vissa barn har valt sina
föräldrar eller kanske rent av aldrig haft några.

Det är härligt med minstrar som vågar skämta med oss väljare och ta ut svängarna
på detta sätt, det borde fler våga sig på.

Fast från Fredrik Reinfeldt lär vi väl aldrig få höra något skämtsamt.

Ha en trevlig Nationaldag och fira så mycket Du vågar, fast å andra sidan behöver han
ju inte säga så mycket för att man ska skratta.

Man erinrar ju sig när han tog avstånd från c:a 8 - 9 % av sina väljare och uppgav att
"han inte skulle ta i dessa ens med tång".

Tänk vilket skämtlynne, alla vet ju att Fredrik Reinfeldt inte går omkring med en tång,
så det var ju menat som ett stort skämt.

Häls
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0