MODERATA SKOLREFORMER

Moderaterma föreslår krafttag i skolan
 
Moderaterna har nu insett att skolans kvalite och resultatet i skolan
successivt sjunkit under Allianens Regeringsinnehav, och menar nu'
att detta helt och hållet är de "Röd Grönas fel".
 
 
Man uppger sig se betydande försämringar i lärartäthet. betygsresultat,
ordning i skolklasser mm.
 
Man uppger sig ha gett upp alla ambitioner att lyfta resultat mm under
den skolplikt som råder idag, dvs 9 år, och avser nu lägga förslag att skol-
plikten ska öka 1 år med en tidigarelagd skolstart.
 
Man uppges motivera förslaget med att man lär sig mer under 10
år än under 9 år och dessutom medför reformen att lärartätheten
ökar drastiskt.
 
Man menar också att de resursbrister man uppmärksammat blir
mindre genom att antalet elever i skolan blir större.
 
Man uppger sig inte heller se något problem med att eleverna i denna tidiga
ålder är för omogna för skolstart, såsom hävdats hitintills.
 
Elevernas omognad som hitintills talat emot en tidigarelagd skolstart
har man planer på att lösa genom att i ett pressmeddelande informe-
ra skolans intressenter, elever, lärare, föräldrar mm, att de elever som
nu är för omogna för skolstart nu är mogna för skolstart.
 
Med detta pressmeddelande menar man sig uppnå en ökad förståelse
för att eleverna med detta blir lika mogna som de moderata intitiativ-
tagarna.
 
Lärarförbundet ställer sig mycket positivt till den föreslagna reformen och
menar:
 
Genom denna reform ökar lärartätheten i skolan och dessutom kan vi
arbeta för att höja lärarlönerna, då dessa nya elever har mycket svårare
för inlärning och detta medför ökade krav på lärarna.
 
Moderaterna uppger sig räkna med att denna kraftiga satsning på skolan gör
det  omöjligt för de "Röd Gröna" att ytterliga försämra skolans resultat under
Alliansregeringens mandattid.
 
 
 
Nu tar moderaterna krafttag i skolan      säger Bill
Krafttag i skolan tar moderaterna           säger Bull
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0