MORGONHÄLSNING FRÅN FOLKETS STORE LEDARE

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade statsminister önksar de flesta av Er
välkomna till en ny, men kall dag.
 
Vi börjar nu närma oss jul och jag vet nu vad jag önskar mig i julklapp av mina
undersåtar, jag vill ha en större tång.
 
Min tidigare tång har nu blivit alltför liten, då alltfler inte tycker som de blivit till-
sagda att tycka.
 
Den tång jag önskar mig måste vara så stor att den kan omfatta centerpartisten
Staffan Danielsson. Vi hittar nu inom Alliansen politiker som inte tycker som de
blivit tillsagda att tycka, och dessa måste bort.
 
Staffan Danielsson vill att vi ska se över reglerna för invandring, att han bara vågar,
det är andra länder som ska se över sina regler, vi gör aldrig fel.
 
Danielsson menar att debatten kring invandringen ska öppnas, så att frågor kan och
får ställas, besvaras och rätas ut.
 
Värre rasist får man ju leta efter, ställa frågor och få svar, då kan ju alla medborgare
få veta vad de får försaka för att vi ska vara främst i Europa, jag vågar inte ens tänka
tanken.
 
Nej, en ny, mycket större tång är det jag nu mest önskar i julklapp.
 
Danielsson har också mage att påminna mig om att vi tar emot mer flyktingar från
Syrien än hela Europa i övrigt sammantaget. Det är inte meningen att vi inom Alli-
ansen ska tala om detta, här får Anniese till att disciplinen inom partiet stramas upp.
 
Annie måste göra som sverigedemokraterna, uteslut alla rasister, när de för öppet
visar att de är rasister. Inom moderaterna har vi lyckats dölja detta väl.
 
Som om inte dettaräckte har danielsson synpunkter på att 30 % av alla sk ensamstå-
ende barn söker sig till Sverige, och att detta är mycket då vi bara utgör 2 % av befolk-
ningen i Europa.
 
Jag håller med om att 30 % är ett misslyckande Vi ska ta upp en diskussion med Miljö-
partiet och se om vi inte kan dela ut lite mer pengar till dessa stackars barn, så att vi
snabbare når målet att 100 % ska komma hit.
 
Danielsson är inte heller lite fräck, när han väcker frågan om inte Sveriges invandrings-
politik borde närma sig andra länders politik.
 
Detta är ju oförtäckt rasism, och precis vad de förfärliga sverigedemokraterna begär,
och dessutom skulle det ju medföra att våra kostnader för invandringen blev mindre,
ett helt orealistiskt alternativ.
 
Att mer pengar skulle kunna läggas på sjuka, fattiga och arbetslösa i stället för att vara
generös mot alla som kommer hit och hämtar pengar går stick i stäv med Alliansens
politik.
 
Nej, svältgränsen gäller för alla sjuka, fattiga och utsatta svenskar, så att vi kan satsa
mer på hemresor för asylsökande, så att de mer regelbundet kan besöka de länder där
de blir utsatta för tortyr.
 
Det måste tyvärrnog bli en väldigt stor tång i julklapp, om jag ska bli nöjd med den.
 
Och med detta hälsar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig dag.
 
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0