MAFFIASTADEN BORÅS

Korruptionen frodas i Borås
 
BT belyser på ett bra sätt den utbredda korruptionen i Borås, som bland annat
visar sig genom att obekväma handlingar hemligstämplas.
 
Att hemligstämlla dessa handlingar är inget annat är en ren och skär skan-
dal, skandalen ligger helt och hållet på samma nivå som den tidigare korrup-
tion, som uppdagades i Göteborg.
 
Från Servicekontorets sida hävdar man att det skulle skada kontoret om uppgifterna
kom ut.
 
Detta är ett klart understatment, det skulle skada både Servicekontoret och
Borås Kommunledning, om det kom ut vad Servicekontoret håller på med.
 
Kommunledningens hantering av Servicekontoret och Servicekontorets agerande
är inget annat än en ren skandal.
 
Från mycket tillförlitliga moderata källor kommer samstämmiga uppgifter att
Servicekontoret verksamhet fullt ut inte styrs av Kommunledningen.
 
Uppgifterna tyder på att Servicekontorets verksamhet delvis styrs av LBC, där föut-
varande kommunstyrelsens ordförande fortfarande kan utöva inflytande i kommunen.
 
Föreligger det den minsta sanning i dessa uppgifter är skandalen så stor att den
nog slår det mesta i landet i modern tid.
 
Dessa tillförlitliga källor hävdar också att den stora kostnaden man nu hemligstämplats
har sin grund i överdebitering från företag anslutna till LBC.
 
Många aktörer anser sig ha mer eller mindre bevis för att till LBC anknutna företag
regelmässigt överdebiterar sina arbeten.
 
Detta tycks utgöra en så lukrativ verksamhet att aktuella företag avstår från att göra ar-
beten åt andra än Kommunen.
 
Överhuvudtaget tycks här saknas underlag som gör det möjligt att följa vad som hänt,
en skandal i sig, som då tycks bekräfta de otillbörliga inslag som påstås finnas i affären.
 
Det finns ibland skäl att hemligstämpla innehållet i en uppgörelse med en kommersiell
aktör, men då ska detta hemligstämplas när handligarna inkommer eller utgår.
 
Handlingarna ska inte hemligstämplas när en medborgare långt senare begär att få ta
del av handlingarna. Detta kan bara tyda på att man vill dölja oegentligheter.
 
Handlingarnas beskaffenhet tyder på att denna otilklbörlighet inte är av ringa art.
 
NU MÅSTE FRÅGAN UPP PÅ BORDET.
 
HUR LÄNGE SKA SERVICEKONTORET FÅ HÅLLA PÅ MED ALL DENNA "SKIT"
FÖR ATT MAN SKYDDAS STARKA INTRESSEN, SOM GYNNAS AV VISSA INSKLAG
I KONTORETS VERKSAMHET.
 
 
Kommunen är en bra kund,
bättre än de flesta
AE
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0