FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister hälsar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
I dag vill jag bli lite personlig och ge min syn på hur makten ska förvaltas.
 
För mig är själva makten det viktiga, makten och härligheten är mitt valspråk, i
vissa avseenden har jag en känd Adolf som förebild.
 
De senaste dagarnas nyhetsflöde tyder på att jag har andra intressen än mak-
ten. Men aldrig så unga moderata flickor eller utrikesfödda kvinnor kan bli vik-
tigare än makten och härligheten.
 
För att bibehålla makten och härligheten ser jag som viktiagste medel två tyd-
liga strategier, dels att tysta alla oliktänknade, så att ingen kritik sipprar ut, dels
hitta nya väljargrupper.
 
När det gäller att tysta kritiker har jag varit i Kina och hämtat inspiration, och jag
tycker jag har lyckats ganska så väl med att implementera deras sätt att arbeta.
 
Det förekommer inte längre någon kritik mig mot, oavsett vad jag gör eller oavsett
hur det går, de flesta vill att jag ska ta i dem med tång.
 
Nya väljargrupper är svårt att hitta inom landet och jag konspirerar därför med Miljö-
partiet för att hitta nya sådana.
 
Här har jag varit framgångsrik, inget land i världen har lyckats attrahera så stora nya
väljargrupper.
 
Det gäller dock att få dessa nya väljargrupper att välja det ansvarsfulla moderata
partiet, så att jag kan vara kvar som statsminister.
 
Vi har därför, mot bättre vetande, valt att ta in extremisten Waberi som riksdagsman.
Det finns då en potentiel på c:a 500 000 muslimer, av vilka många är extremister, och
som då kan tänkas rösta på oss, då de tror att vi också är extremister.
 
Jag är väl medveten om att landets väl far illa av detta och att stora motsättningar upp-
står, men allt sådant måste stå tillbaka för mina personliga maktambitioner.
 
Vad jag sedan tycker om detta i grunden kan väl alla föreställa sig, att min son springer
omkring på stan och slåss och skriker "blatte" tyder väl på att jag här är som andra, i
detta fallet är bäst att tillägga.
 
För att alla extremister ska förstå hur viktigt det är att de röstar på mig har jag valt att
gå lite längre, jag är beredd att äventyra rikets säkerhet för mina personliga ambitioner.
 
Som ett led i detta har jag sett till att extremisten Waberi sitter med i Försvarsutskottet,
något som skulle ha varit otänkbart om det funnits andra mål än mina personliga makt-
ambitioner.
 
Det finns för övrigt sådana som hävdar att jag redan är en stor säkerhetsrisk utfirån de'
uppgifter som cirkulerat om unga moderata flickor och utrikesfödda kvinnor.
 
Av olika skäl har jag valt att inte dementera dessa uppgifter, man vet ju aldrig vad som
kan komma fram, eller som man säger i dessa dagar.
 
Det som är gömt i snö kommer fram i tö så man ska aldrig ta något för givet.
 
Och med detta vill jag hälsa de flesta av Er en fortsatt trevlig dag, själv kommer jag att
hålla mig undan i dag också.
 
 
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0