FREDRIK REINFELDTS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Det Sovande Folket
 
Er ansvarsfulle, kraftfulle och mentalt handikappade statsminister önskar de
flesta av Er välkomna till en ny dag.
 
Dagen tycks ha börjar bra, med två opionsundersökningar, som visar att mo-
deraternas retorik får väljarna att tro på partiet. Att de flesta väljare, enligt min
uppfattning, är mentalt handikappade underlättar för oss när vi med vår reto-
rik ska framställa oss som ansvarsfulla.
 
Två av Alliansregeringens partier skulle falla under strecket om det var val idag
Denna utveckling tycks vara naturlig, då partierna inte har något att komma med
och då deras ledare inte är lika kraftfulla som jag.
 
När det gäller en regeringsbildning i nästa val är detta inget som skapar bekymmer.
För mig är makten och härligheten det primära, så jag är beredd att gå in i vilken
konstellation som helst för att få utöva makt.
 
Detta synsätt undcerlättas också av att vi moderater inte har några som helst andra
visioner än just att få utöva makt.
 
När det gäller härligen har det de senaste dagarna cirkulerat ihärdiga rykten som
bygger på innehållet i en polisundersökning. Enligt denna undersökning och enligt
ryktena skulle jag ha gått till prostituerade och utnyttjat mycket unga moderata
flickor.
 
Detta är inget jag vill eller kan dementera, men menar samtidigt att även jag måste
få ha ett privatliv. Skulle det jag inte vill dementera vara sant, vill jag erinra om att ett
sådant beteende bara skulle visa hur kraftfull jag är, samtidigt som jag skulle ha goda
föredömen av tidigare politiker, som Fälldin, Geijer och en del andra.
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle statsminister de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
 
AE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0