ALLIANSREGERINGENS NYA LORTSVERIGE

Upplopp och vandalisering
 
Händelserna vid Plusgymnasiet i Göteborg är ju numera kända.
 
Diskussionen kring dessa ter sig, lindrigt uttryckt, som mycket inskränkta.
 
Olika skolledare uppger sig nu vilja informera mer i dessa frågor.
 
Frågan har en mycket större dimension och det är den dimensionen som
borde diskuteras.
 
Att kränkningar sker på sätt som sker, och att upplopp följer på detta på sätt
som sker är ett samhällsproblem, inte ett lokalt skolproblem.
 
Som man sår får man skörda, har det i vart fall hetat förut.
 
I takt med att allt nu går mycket fortare får man väl modifiera detta till:
 
Det man inte vill så får man ändå skörda.
 
Sverige är sett till världen i övrigt ett unikum, olika uppfattningar råder huruvida
detta ska ses som positivt eller negativt.
 
Vi har mer än andra genomfört ekonomiska och spciala experiment med befolkningen
utan att någon haft kunskap om vart det kan tänkas leda.
 
Straff och brott är inte längre kopplade till varandra, moral  och etik har blivit
något fult, rättvisa är numera ett skällsord.
 
De enda rättesnören som numera är styrande är, lite tillspetsat:
 
Förverkliga Dig själv på andras bekostnad, gör Dig rik på andras bekostnad
och låt andra arbeta om Du själv slipper.
 
Och så finns det sådana som blir förvånade över att det går som det går, och att
upplopp sker vid Plusgymnasiet.
 
För några år sedan drevs en kampanj angående "Lort Sverige" som syftade till att
göra Sverige rent.
 
Frågan är om det inte är tid för en ny kampanj, men med inriktning på att få
bort all den "lort" som nu präglar mycket i vår tillvaro.
 
Det är faktiskt ingen naturlag, som säget att antalet skottskade ska förbubblas varje
år, inte heller att vi ska ha världsrekord i antal våldtäkter.
 
DET ÄR NÅGOT VÅRA POLITIKER VALT ÅT OSS I ETT AKTIVT VAL, TYVÄRR
MED BENÄGET BISTÅND FRÅN OSS.
 
Kunskapsinhämtning i skolan
AE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0