STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Det vackra vädret igår gjorde att gårdagen på de flesta håll blev lugnare än vanligt.
 
I tvåstatslösningen Malmö blev inte mer än 3 bilar beskjutna, inte heller inträffade ett enda
mord.
 
Media riktar nu sin kritik mot att man kan köpa EU parlamentariker för 58 000:-. Betala
58 000:- och Din EU parlamentariker ser till att Du får Din vara såld.
 
Märklig kritik så här inför valet, EU uppgift är ju just att förmedla och underlätta handel, och
vi politiker har ju till uppgift att representera väljarna.
 
Att vi inte kan representera alla väljarna på en och samma gång kan då bli lönsamt. Den
ansvarsfulla Alliansregeringen ser inte denna agentverksamhet som besvärande, tvärtom.
 
Själva har vi sedan många år agerat som agenter när vi representerat jägarna i vargfrågan.
 
Det framförs också kritik mot att Carl Bildt nu valsatsar för att säkerställa att hans hustru kan
sitta kvar som EU parlamentariker, en kritik som är ännu svårare att förstå.
 
Själv lyckades jag ju placera min förutvarande hustru på en ledande post och jag har nu
också lyckats få in min son Gustav på en viktig post i politiken.
 
Ska vi moderater kunna bestämma allt, måste vi ju också kunna sätta in våra familjemed-
lemmar på ledande poster, själva räcker vi inte till för att täcka alla viktiga poster.
 
Och som sagt, Sverige är ju i alla fall ett moderatägt familjeföretag.
 
Sedan 2006 har allt gått i rätt riktning, vi är nu bäst i Europa på alla områden. Senast i går
fick vi en rapport som bekräftar hur ansvarsfullt vi drivit utvecklingen framåt.
 
Bara 1/10 av unga i Stockholm, i åldern 13 - 17, år behöver uppsöka psykisk vård.
 
Det kunde ju vara många fler, 9 av 10 behöver ju inte uppsöka vård.
 
I går blev det känt att min vän Gunnar Malm inte visste hur mycket kontaktledningar
Trafikverket ansvarade för. Vissa kräver nu hans avgång.
 
Har vi tillsatt våra vänner på ledande poster, har vi förtroende för dem så länge de är våra
vänner. Först när Gunnar Malm säger något som kan skada Alliansen, är han inte längre
vår vän, och då har vi självfallet inget förtroende för honom.
 
Demokratin i landet utvecklas också i takt med våra ambitioner, snart har vi lyckats etab-
lera större delar av landet, som en politisk sekt, där alla hoppar, när jag säger hoppa.
 
Viktiga inslag i denna utveckling är att skapa mångfald. I Boden visade under veckan en
ICA handlare vägen efter att tagit del av mitt budskap, om att man inte ska ta i alla medbor-
gare med tång.
 
Nu går han före i vår utveckling av demokratin och hotar Boden BK med att dra in sin spons-
ring, om de inte tar bort det reklamutrymme de förfärliga sverigedemokraterna köpt.
 
Sådant värmer i själen på en sann demokratikämpe,
 
Linneskolan i Malmö öppnar också upp för en hårdare kamp för demokratin. Rektorn där
ikläder sig nu ett större ansvar än andra och skickar ut på elever och personal för att
hindra att SD kan genomföra sin torgmöten.
 
Även sådant värmer en sann demokratikämpe.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, öre för öre  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
           
 
AE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0