STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er väl-
komna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona   
 
Det vackra vårvädret har överraskat oss alla och lockat fram glädjeyttringar på många håll.
 
I Rosengård firade man det fina vädret med kulturyttringar, som rasisterna inom polisen kal-
lar för vårkravaller. I Södertälje ville man inte vara sämre och firade kvällen med att elda upp
bilar.
 
Tyvärr medförde ett antal glädjesaluter i Göteborg att två män blev allvarligt skottskadade,
ett pris vi måste kunna betala för att den fria rörligheten inte ska begränsas.
 
Ett antal boende blev så skrämda av dessa vårsaluter, att de inte längre kunde leva kvar i
vad de kallar tvåstatslösningen i Göteborg. De tyckte att det inträffade för mycket skumma
saker samt att det rörde sig för många skumma personer och bilar inom området.
 
Påverkade av vårvädrets yttringar ville de flytta från området, och vi ser nu att den fria rör-
ligheten följs upp av den påtvingade rörligheten.
 
Det är så vi tar ansvar för att alla ska kunna känna trygghet i landet.
 
Svallvågorna från Krim krisen tycks inte kunna lägga sig. Nu beskyller SvD mig för att ha
sovit och inte sett det jag borde ha sett, när det gäller Rysslands upprustning och ökade
aggression.
 
Här får jag nog vänligt, men bestämt hänvisa SvD att läsa mitt fina manifest. där framgår
det klart och tydligt att det är de mentalt handikappade medborgarna som sover.
 
Själv har jag aldrig tid att sova, jag måste hålla mig vaken och räkna krona för krona.
 
Många undrar vart vår begåvad gruppledare Anna Batra tagit vägen, då man inte hört henne
uttala visheter på länge.
 
Detta är ett medvetet drag i vår valtaktik, genom att inte visa upp henne räknar vi med att
kunna locka till oss fler obegåvade lantisar i valet.
 
Vi fick igår kritik för att vi ville införa betyg redan efter 4 läsåret, bland annat tyckte man att
vår reform, med betyg redan efter 6 läsåret, skulle kunna sätta sig och utvärderas.
 
Här ser man uppenbarligen inte till helheten, vi har inte reformerat färdigt betygssystemet,
får vi bara förnyat förtroende i valet, kommer vi att fortsätta detta reformarbete.
 
Vi kommer då att införa ett nytt betygssystem vart fjärde år. Vi följer då Gustav Fridolins
råd, har man bara en hammare, ser varje problem ut som en spik.
 
Göran Hägglund bröt igår alliansens samarbete då han övergick till bidragslinjen, genom att
vilja öka ersättningen till arbetslösa.
 
När jag tog upp detta med honom valde han att bryta samarbetet även i andra avseenden,
och jag fick då höra att han hellre fikar med Jonas Sjöstedt än att fika med mig.
 
Detta kommer att få långtgående konsekvenser får vårt samarbete, den som fikar efter myc-
ket, mister ofta hela stycket.
 
I går nåddes vi av beskedet att vår urgamla ras, den nordsvenska hästen, håller på att dö
ut.
 
När vi bestämde oss för att ta död på allt svenskt, var det aldrig meningen att det skulle
drabba den nordsvenska hästen, men vi får trösta oss med att araben blivit allt vanligare.
 
Tyvärr tyder det mesta också på att stridshingstarna är på väg att också dö ut.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge, krona för krona 
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trevlig
dag.
 
         
 
AE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0