STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappadeansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge 
 
Särskilt ansvar tar jag för att invandringen ska bli så stor som möjligt, och där kan man
sägas att jag lyckats, över förväntan.
 
Invandringen har inte varit så stor sedan 1992 och väntas bli ännu större i år, får jag ba-
ra förtroende en mandatperiod till så ska allt svenskt vara borta, det lovar jag.
 
Den första väljarundersökningen på supervalåret, den från Barometern, ger oss råd i ry-
gen inför valet.
 
Nu är inte bara CP och KD under fyraprocentsgränsen, nu får folkpartiet höga 4 % och ba-
lanserar till att också falla ur riksdagen.
 
Nu är vårt regeringsalternativt trovärdigare än någonsin.
 
Riksrevsionen banar nu väg för att vi ska kunna fortsätta vårt ansvarsfulla och kraftfulla
styre. I en rapport pekar man på hur framgångsrika våra avregleringar varit, de har både
blivit dyrare och medfört påtagliga olägenheter för medborgararna.
 
Enligt rapporten har vi åstadkommit detta genom att inte ta lärdom av vad vi gjort, samt
genom att inte genomföra riskanalyser före olika avregelringar och för att sedan ha brus-
tit i tillsyn och utövat en alltför passiv styrning.
 
Det är så vi utöver ett kraftfullt och ansvarsfullt styre.
 
SvD uppmärksammar nu oss på att svenska pass är mer eftertraktade än andra pass,
främst i Turkiet, varifrån det är enklast att ta sig illegalt till Sverige. Vi har förstått att det
finns stora vinster att hämta i denna bransch.
 
För att få del av denna växande marknad kommer nu Exportrådet att organisera en sär-
skild enhet i Istanbul, som ska underlätta för främst afghaner och pakistanier att få tillgång
till svenska pass, där en del av ersättningen ska komma Exportrådet till del.
 
Samtidigt kommer vi att stimulera ännu fler att tappa sina pass, om detta visar sig möjligt.
 
Fortfarande upplåter media plats åt den där Jimmie Åkesson, trots allt jag sagt om detta.
Idag ges han utrymme att skriva om att jag är den som mest öppet visar hat och avsky
när jag debatterar med honom.
 
Han påstår också att alla de andra är trevliga.
 
Tacka sjutton för det, hela min politiska plattform bygger på att vi indelar väljarna i "vi
och dom" och de där 700 000 som sympatiserar med sverigedemokraterna är inte vär-
da annat än hat och avsky.
 
Dessa 700 000 väljare skulle jag inte ens kunna ta i med tång, så hatar jag och avskyr
dessa näthatare.
 
Det är så jag visar stort statsmanaskap.
 
Ibland kommer det tyvärr fram att vi försöker göda våra vänner inom riskkapitalbranschen
genom att sälja ut offentlig egendom, ofta för billigt, till dessa. Vi hittar ofta våra moderata
vänner i toppen på dessa bolag, så vi ser inget konstigt i att gynna dem på olika sätt.
 
Nu kom det tyvärr fram att vi sålde Arbetslivsresurs till några vänner, som har kopplingar
till skatteparadis, det var inte meningen att det skulle bli känt.
 
Vi beklagar att det blev känt, vi kommer nu se över våra rutiner, så att kommande affärer
inte blir kända.
 
Kunskapsutvecklingen blev ju känd genom PISA, nu har en pappa till en elev i Alingsås
försökt att göra kunskapsutvecklingen ännu mer känd, genom att spela in lite slagsmål
och annat under en lektion.
 
Skolan har här agerar föredömligt och polisanmält pappan, för att folk ska ju inte få känna
till vad som händer i skolan och framför allt ska de inte få känna till varför det som händer
i skolan händer.
 
Vi är imponeradeav detta ansvarsfulla agerande och kommer nu att se över möjligheterna
att få stopp på medborgarnas kännedom om andra brister i samhället.
 
Som ett första steg kommer därför alla kommuner uppmanas att polisanmäla alla som på-
talar att antalet äldreboenden blivit mindre samt alla de som talar om att invandringen ö-
kat.
 
Industrin klandrar oss nu för att vi tar ut fastighetsskatt även på maskiner, och då som enda
land som gör detta. Man menar då att detta medför att industriproduktionen i landet kom-
mer att minska ännu mer.
 
Det är så vi tar ansvar för att utveckla näringslivet i Sverige.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag, men fy fasen för dessa äckliga sverigedemokrater.
 
            
 
AE
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0