STATSMINISTERNS MORGONHÄLSNING

Morgonhälsning till Mitt Sovande Folk
 
Er ansvarsfulle och mentalt handikappade ansvarspredikant hälsar de flesta av Er
välkomna till en ny dag.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar förlandet, än så länge
 
Särskilt ansvar tar jag för att den privata hemtjänsten ska fungera i Stockholm.
 
Mitt möte med terapeuten i TV igår blev ju en bejublad succe, om jag får säga det
själv. Utan att bli avbruten en enda gång kunde jag sitta och upprepa "ansvar" och
"jag tar ansvar" hur många gånger som helst. När jag i slutet av intervjun lyckades
pressa in ordet ansvar en hundrade gång tyckte jag mig höra att det gick ett sus
av beundran över hela landet.
 
Full av självbeundran tänkte jag för mig själv, nu ser alla att jag är en stridshingst,
Att jag i stället skulle framstå som en åsna föll mig aldrig in.
 
Agenda igår blev en het uppgörelse mellan Åsa Romson och Jan Björklund. Åsa
tycks ha vuxit in i sin roll som politiker och blir svår att tampas med. Hur många gån-
ger än Jan frågade henne, om man kommer att acceptera fortsatt utbyggnad av kärn-
kraften lyckades han inte få ett vettigt svar.
 
Förutom inställningen till kärnkraften var annars likheterna mellan Jan och Åsa mer
påfallande.
 
Har man ingen vettig politik, kan man ju inte heller avge vettiga svar.
 
När man talar om trollen, brukar de komma fram, och på tal om Björklund kommer
jag att tänka på Maud Olofsson, som nu är aktuell med boken "jag är den jag är".
 
I boken skriver hon att hon inte kunde lita på Jan Björklund, och i mitt stilla sinne
tänkte jag då:
 
Vem kan lita på Jan Björklund, honom vet man inte var man har, förhandlar han in-
te med socialdemokraterna om ministerposter, så yrar han omkring och orerar om
förstatligande av skolan.
 
Det är så vi formulerar ett trovärdigt regeringsalternativ.
 
Vår ideologiska privatisering av hemtjänsten väcker nu beundran världen över. Som
känt är har ju hemtjänsten privatiserats mer i Stockholm än någon annan stad. Som
bevis för att detta är rätt får vi nu rapporter om att också stockholmarna är mest miss-
nöjda i landet med sin hemtjänst, hela 54 % är missnöjda med sin hemtjänst.
 
En stor andel privatiserad hemtjänst och ett rekordartat missnöje utgör dock en ren
tillfällighet och får aldrig tas till intäkt att kritisera att vi skänkt bort offentlig egendom.
 
Jag säger återigen, verkligheten får aldrig ta över vår retorik, när vi beskriver förde-
larna med våra ansvarsfulla avknoppningar.
 
Konjukturinstitutet hissar nu varningsflagg för de kommande åren och menar att det
blir en tuff mandatperiod oavsett vilken regering vi kommer att få. Man räknar med
att det erfordras skattehöjningar på minst 100 miljarder och ovanpå detta finansier-
ing av akassa och annat, där vi hållit tillbaka alla höjningar sedan 2006.
 
Vi ärvde en guldsits 2006, men lämnar efter oss en ren rävsax, så det ska bli skönt
att slippa eländet.
 
Vi vår nu uppgifter, återigen, om att antalet vårdplatser inom äldrevården drastiskt har
sjunkt under vårt ansvarsfulla styre.
 
Det är synd att vi inte kan sitta kvar vi makten, och en gång för alla se till att dessa
platser försvinner fullt ut.
 
Med vår jobblinje finns det ingen plats i samhället för dessa äldre ,och lyckas de än-
då uppehålla livhanken med sin allt lägre pension, får de allt se till att sköta sig själva
i hemmet så gott det går.
 
Själv ser helst att de sköter sig så illa det går, det finns ingen plats för äldre i vårt
samhälle, då vi inte kan inkludera dem i arbetslinjen.
 
Jag tar ansvarsfullt ansvar för landet, än så länge  
 
Och med detta önskar Er ansvarsfulle ansvarspredikant de flesta av Er en fortsatt trev-
lig dag.
 
           
 
AE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0